Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny vinterpose- hva tror dere?


KS10

Anbefalte innlegg

Hei. Er nå ute etter en ny vinterpose. De jeg har sett mye på, og som det nå står mellom er Marmot Lithium og Mountain Equipment Glacier 1000. Førstnevnte er en svært lett 800-fill dunpose med hydrofobisk dun, på under 1200 gram. EN-limit på -20,8 grader celsius.
Glacier 1000  er noe tyngre og mer solid(?) (ca. 1600 gram), med 700+ fill down. EN-limit på -19 grader celsius.  

Noen som har erfaring med noen av disse posene? 

På forhånd takk!

Endret av KS10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
På 17.11.2018 den 13.32, KS10 skrev:

Hei. Er nå ute etter en ny vinterpose. De jeg har sett mye på, og som det nå står mellom er Marmot Lithium og Mountain Equipment Glacier 1000. Førstnevnte er en svært lett 800-fill dunpose med hydrofobisk dun, på under 1200 gram. EN-limit på -20,8 grader celsius.
Glacier 1000  er noe tyngre og mer solid(?) (ca. 1600 gram), med 700+ fill down. EN-limit på -19 grader celsius.  

Noen som har erfaring med noen av disse posene? 

På forhånd takk!

Eg har ikkje personleg erfaring med glacier 1000 men har vore på langtur med ei som hadde den og eg hadde Warmpeace viking 1200. 

Mogleg det er ting eg har gått glipp av, men kan til denne dag ikkje skjønne kvifor eg skulle lagt den doble prisen (nesten) nedi ME'en opp mot vikingen. 

Mogleg yttertyet er meir fuktresistent på ME'en, men på tur saman i 3 veker under vekslande vintertilhøver gav det minimalt med utslag. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.