Gå til innhold
  • Bli medlem

Alfa Polar A/P/S skisko - med liner eller ullkartank?


TonePåTur

Anbefalte innlegg

Hei. Til dokke som har Alfa Polar skisko: 

1. Bruker dokke liner (som Alfa selger) eller ullkartanker?

2. Kor mange str gjekk du opp for å få plass til liner/ullkartank? 

Eg vurderer ullkartanker og ikkje liner (dei kosta jo flesk..). Men er usikker på om eg må opp 1 eller 2 str for det... Med liner anbefaler Alfa å gå opp 2 str....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal du ut i ekstrem kulde? Hvis ikke ville jeg tenkt meg om i forhold til Polar. Jeg kjøpte et par på tilbud i fjor, men de ble altfor varme i vanlig vintervær på østlandet. På det kaldeste ned mot -20. Solgte dem igjen og kommer til å gå for de nye Backcountry i vinter.

Når det gjelder liner kjøpte jeg Intuition linere jeg tilpasset. Disse var helt supre. Kjøpte linere i den størrelsen jeg normalt bruker og støvlene en størrelse over. Det var en god løsning som sikret god passform, men støvlene var altså avsindig varme. Til Grønlandstur, Svalbard og lignende er de helt sikkert topp, men til vanlige fjellturer er det overkill ;-)

Er Polar rette støvlen for deg ville jeg gått opp kun en størrelse for å få bedre passform. De er uansett ekstremt varme og er tilpasset linere slik at det ikke er helt sammenlignbart med andre støvler. Går du opp to størrelser og går for ullkartanker tror jeg det blir vanskelig å få god nok passform og unngå gnagsår, men det blir bare spekulering. 

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er drittlei av å fryse på beina på vinterstid og ønsker derfor å kjøpe sko som er varme...og dette kjem fra ei som går med tjokkelobba og ulltøfler heime så og sei året rundt 😜 Vil heller ha for varme sko enn for kalde! Tusen takk for tips 👍😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.11.2018 den 22.11, whistler skrev:

Skal du ut i ekstrem kulde? Hvis ikke ville jeg tenkt meg om i forhold til Polar. Jeg kjøpte et par på tilbud i fjor, men de ble altfor varme i vanlig vintervær på østlandet. På det kaldeste ned mot -20. Solgte dem igjen og kommer til å gå for de nye Backcountry i vinter.

Når det gjelder liner kjøpte jeg Intuition linere jeg tilpasset. Disse var helt supre. Kjøpte linere i den størrelsen jeg normalt bruker og støvlene en størrelse over. Det var en god løsning som sikret god passform, men støvlene var altså avsindig varme. Til Grønlandstur, Svalbard og lignende er de helt sikkert topp, men til vanlige fjellturer er det overkill ;-)

Er Polar rette støvlen for deg ville jeg gått opp kun en størrelse for å få bedre passform. De er uansett ekstremt varme og er tilpasset linere slik at det ikke er helt sammenlignbart med andre støvler. Går du opp to størrelser og går for ullkartanker tror jeg det blir vanskelig å få god nok passform og unngå gnagsår, men det blir bare spekulering. 

Da har eg bestilt Polar og ullkartanker. Tusen takk for svar, setter pris på at nåken tar seg tid å svare på innlegg 😊 Så takk nok en gang Whistler 👍😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.