Gå til innhold
  • Bli medlem

Finnmark og Pasvik i juni og september.


Anbefalte innlegg

Hei.

Har to forskjellige turer eg kunne tenkt meg å gjøre neste år. Sånn jobbsituasjonen blir så har eg da fri hele juni og september.

Det eg driver å vurderer er å ta en kano tur fra Pasvik inn til Enare og så nordover. Ca 25-30 dager.

Den andre turen eg har tenkt på er en fottur fra Jergul til Lakselv eller Alta. Ca 3 uker.

Er det mulig å gjennomføre den kanoturen fra slutten av mai til rundt 25 juni? Da med tenke på is og snøforhold.

For så å ta turen fra Jergul til Lakselv/Alta i september.

Alle innspill og tips tas hjertelig imot :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse
  • 1 måned senere...

Hvor tenkte du å ende den første turen? Jeg og et par karer var på tur i Finland i perioden 15 Juni til ca 15 juli. Vi padlet blant annet Enare og nordover, endte opp i munkefjorden i norge.

Vi har vært dårlige på å oppdatere siden vår, skaumenn.com. Men der kan du finne ruta vi tok (tagget der vi hadde camp) Kan godt fremskaffe mer detaljert rute vi hadde og tips om denne om ønskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 4.2.2019 den 21.34, Tørris skrev:

Hvor tenkte du å ende den første turen? Jeg og et par karer var på tur i Finland i perioden 15 Juni til ca 15 juli. Vi padlet blant annet Enare og nordover, endte opp i munkefjorden i norge.

Vi har vært dårlige på å oppdatere siden vår, skaumenn.com. Men der kan du finne ruta vi tok (tagget der vi hadde camp) Kan godt fremskaffe mer detaljert rute vi hadde og tips om denne om ønskelig.

Har tenkt å ende opp også i Munkefjorden. Men vil starte i Pasvik og jobbe meg gjennom diverse vannveier før eg når Enare og så da følger eg på nordover :)

Var det igjen noe is/snø når dere starta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Å gå Jergul - Alta/Lakselv på 3 uker er lang tid, uten at jeg vet hvordan du tenker å legge opp turen. Avstandene er ikke  store der.

Men det jeg kan si er at september er fint, lite mygg og fine temperaturer. De som er mest ute i terrenget da er jegere og de som flytter rein mot vinterbeite. 

Jergul er fint utgangspunk for start, jeg er mye på Jergul.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.