Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger tips ang. valg av flue


Nordeggen

Anbefalte innlegg

Som tidligere nevnt har jeg ingen erfaring med fisking, men anskaffet meg nettopp en «Speedmaster BX 270 ML 7-21g, Stradic 2500» etter tips her på forumet.

Trenger nå noen kroker/flue/sluk (hva nå det heter?), måle er fjellørret.

Hva bruker dere til agn?

 

Kom gjerne med andre tips og hint som dere tror jeg vil trenge. Som sagt, jeg er blank og får trolig aldri napp, men det er lov og håpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
10 timer siden, Espen Ørud skrev:

Handle noen kobber/rød og sølv/rød og grønn/sølv Sølvkroken Spesial i f.eks 10 og 12 gram så har du en grei og enkel start....

Veldig enig med @Espen Ørud
Her er de jeg tar med om jeg skal pakke lett.
En Møresild (har en annen gange i vannet + 2 Vibrax spinnere som lager mye vibrasjon i vannet kan være greit å ha i slukboksen.)
Mange vegrer seg for å fiske med sorte sluker men når det er mørkt/overskyet så kan de være veldig effektive om de fiskes høyt i vannet :)

En dupp eller 2, en eske splitthagl + egnet krok og en boks med mark er vel
heller aldri feil å ha med.

2018-10-29 07.08.35.jpg

Endret av tubbs
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Ørud og Tubbs har sagt. Spesial kopar og raud og blank og raudt. Innsveivingshastighet og størrelse kan vera viktigare enn sluk. Ha eit fåtal slukar i slukboksen din i ulike størrelse istadenfor 100 ulike. I min boks har eg spesial kopar/raudt, møresild 6 gr og mepps oransje og svart, og det er det. Det viktigaste er at du fiskar mykje.

Dersom du skal avansera ut frå dette ville eg gått for ein dupp med eit lite utvalg fluer, dette er veldig effektivt men er litt meir styr å fiske med. Eg brukar ein intermediat (sakte synkande) blank bomber dupp, fungerar på alt både i sjø og ferskvatn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.