Gå til innhold
  • Bli medlem

3 sesongers sovepose til bredskuldret mann


martin.m

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal kjøpe en 3 sesongers sovepose til samboers sønn. Han er godt trent og bredskuldret, ca. 175 høy. Personlig går jeg fint inn i normalposer og har derfor ikke satt meg inn i "bredskuldra-segmentet" av soveposer.
Har ikke helt ork og tid til å lete igjennom alle soveposeannonsene på nett og håper derfor på innspill fra dere medlemmer her på FF.

Ps. Jeg er godt kjent med WM megalite (har ultralite selv) men den blir i dyreste laget i denne omgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
6 minutter siden, martin.m skrev:

Hei.

Jeg skal kjøpe en 3 sesongers sovepose til samboers sønn. Han er godt trent og bredskuldret, ca. 175 høy. Personlig går jeg fint inn i normalposer og har derfor ikke satt meg inn i "bredskuldra-segmentet" av soveposer.
Har ikke helt ork og tid til å lete igjennom alle soveposeannonsene på nett og håper derfor på innspill fra dere medlemmer her på FF.

Ps. Jeg er godt kjent med WM megalite (har ultralite selv) men den blir i dyreste laget i denne omgang.

Warmpeace Viking 600 wide ? :)
Denne har skulderbredde på hele 90 cm og fotbredde på 60 cm. Passer for kraftige personer eller deg som ønsker ekstra god komfort.
https://www.hektapatur.no/warmpeace-viking-600

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan anbefale syntetposen Lamina Z Flame fra Mountain Hardwear. Den skal holde ned til minus 6 grader for menn, og min regularpose veier 1.260 g.

Høyden min er 177 cm og er bredskuldret, og posen passer meg utmerket :-)

 

Link til Hektapåtur: https://www.hektapatur.no/sove-ute/soveposer/mountain-hardwear-lamina-z-flame?att=UmVndWxhciBMWg==&gclid=Cj0KCQjw08XeBRC0ARIsAP_gaQDxYldcF7I0EK7UDBo_YE9Wc1mZ3COeNJVBEA8y3YzAu0HOry1eZH8aAiFIEALw_wcB

Endret av Rino Holt Larsen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.10.2018 den 17.20, tubbs skrev:

Warmpeace Viking 600 wide ? :)
Denne har skulderbredde på hele 90 cm og fotbredde på 60 cm. Passer for kraftige personer eller deg som ønsker ekstra god komfort.
https://www.hektapatur.no/warmpeace-viking-600

Denne bruker jeg og er veldig fornøyd. Er ikke veeeeldig bredskuldret, men nok til at jeg må opp i XL på jakker for å få plass til noe mere enn tynn ullskjorte. Er 177cm høy og nesten 95 kg. Når jeg i tillegg har litt Klaus i soveposer, så var disse wide posene til WP midt i blinken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
19 minutter siden, Leif88 skrev:

Har Warmpeace også vintersovepose for litt kaldere enn -9? Har også "problemet" med brede skuldre, og trodde egentlig at vintersovepose kom til og bli surrasvinesteik for min del, men kanskje dere har no gode tips?

Jepp. Viking 900 og 1200. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.