Gå til innhold
  • Bli medlem

Sy inn Gtx bukse


boris_the_bullet_doger

Anbefalte innlegg

Noen som kan anbefale noen som kan sy inn Gtx buske. Har endelig funnet en bukse jeg er noen lunde fornøyd med (arcterx bib), men sliter med at jeg har for mye materiale på beina. Ser ikke ut som noen kles merker klare å lage turbukser som er "skinnyfit" type men at de lager bare regular fit. misforstå meg riktig har ikke behov for at turbuksne skal sitte tett inntil huden, man skulle ønske at de skrånet inn litt fra nedre del av lår helt ned, slik at man slipper at beina gnisser angi hverandre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fått sydd inn en Bergansbukse. Gjorde dette hos en skredder i Oslo sentrum. De hadde aldri gjort noe slikt før og de tvilte på at det ville bli pent. Og sømmene ville ikke bli tapet så der er ikke buksa vanntett. 

Vi ble veldig postitivt overrasket begge to for det ble pent.

Men jeg ville aldri gjort noe slikt på en Arc’teryx bukse i GTX. Den buksa er for fin og bra for slik eksperimentering. Den buksa er jo også laget for å ha støvler inni så buksa må jo ha litt vidde i beina. Men Arc’teryx har jo en «regnbukse» som er smalere i beina og har glidelås hele veien. Den har ikke snøgammasjer men den er smalere i passformen enn bib’en. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norrøna sin recon er også smal nede, og det var sykt høvelig, spesielt på skitur, g plasser det er mye kratt og greier. Den gnisser ikke inntil andre buksebenet, og den hekter seg heller ikke i saker og ting.

Dette var den forrige utgaven av recon da. Usikker på årets utgave.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Systuen på Bekkestua har i alle fall peiling på å sy i tex og slikt.

Brukes av mange av importørene til reparasjoner.

Det er lenge siden jeg har brukt dem, så jeg vet faktisk ikke om de finnes lenger, men hvis de gjør det kan du jo ta en telefon og høre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer til å sy den om uansett, liker den for godt til å ikke å prøve.  

Har Norrøna recon Gen 2 buksen og gen 3. Gen 2 holder på å gå i oppløsning etter 12 år, men elsker den buksen,  Gen 3 buksen er jeg langt fra fornøyd med, stor i lårene, og synes den ikke er spesielt smalnet i leggen. et annet minus er at de er for kort i beina vist jeg ikke bruker m77 mine. og selen er det største minuset jeg har på den buksen, har røket 3 stykk i feste. (en liten digresjon)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, boris_the_bullet_doger skrev:

kommer til å sy den om uansett, liker den for godt til å ikke å prøve.  

Har Norrøna recon Gen 2 buksen og gen 3. Gen 2 holder på å gå i oppløsning etter 12 år, men elsker den buksen,  Gen 3 buksen er jeg langt fra fornøyd med, stor i lårene, og synes den ikke er spesielt smalnet i leggen. et annet minus er at de er for kort i beina vist jeg ikke bruker m77 mine. og selen er det største minuset jeg har på den buksen, har røket 3 stykk i feste. (en liten digresjon)

Gen 3? Er det nest siste versjon det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.10.2018 den 12.04, Marius Engelsen skrev:

@a_aa. Er det ikke du som har laget egne goretex klær (membranklær rettere sagt?).

Kan ikke skjønne at det er vanskelig å ta litt teip eller sømtetting på innsiden av buksen etterpå?

Du tenker nok på @esw, jfr feks:

Han er mye mer habil enn meg på symaskinen, jeg er en amatør som kan akkurat nok til å fikse småting. Før jeg hadde gått løs på innsying av en Gore-Tex-bukse, måtte jeg nok ha lært meg litt til. :) Selve teipingen til slutt ville jeg ikke sett spesielt mørkt på, men jeg har nok tatt snarveier de gangene jeg har sydd inn bukser så langt - ville nok lært meg å gjøre det mer skikkelig.

 

 

Endret av a_aa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, boris_the_bullet_doger skrev:

recon gen 2

Litt OT, men vet du hva forskjellen på gen. 1 og gen. 2 består i? Jeg har en gen. 1, mener jeg. Og den ser tilsynelatende kliss lik, den du beskriver som gen. 2, ut

Endret av Larix
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.