Gå til innhold
  • Bli medlem

Mammut Kompakt MTI kontra Nordic OTI


Anbefalte innlegg

Hei,

Lurer på å kjøpe ny 3-sesongspose ettersom den gamle ajungilak iglooen begynner å bli litt smal rundt skulderne (tror den har krympet på de 20 årene jeg har hatt den)

Ser at det finnes både en som heter Kompakt MTI og en Nordic OTI, som har ganske så tilsvarnede spesifikasjoner. Lurer derfor på hva som egentlig er forskjellen på disse siden kostnaden er en del forskjellig. 

https://www.magasinet.no/mammut-ajungilak-nordic-oti-3-season-wide-195l-sovepose

https://www.magasinet.no/mammut-ajungilak-kompakt-mti-3-season-wide-195l-sovepose

 

Sånn jeg ser det er temperaturgrnesene like, vekten er nær sagt lik og pakkvolum er likt. Er det noen fordeler med MTI kontra OTI som jeg ikke ser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er litt forskjellige stoffkvaliteter i de to posene, og det som er brukt i Kompakt MTI skal være mer "premium". Dessuten er MTI og OTI to forskjellige typer fyll, hvorav den første skal isolere bedre, være lettere og mer komprimerbar. Kompakt MTI har også lavere pakkvolum. Jeg har en Kompakt MTI selv, og er veldig fornøyd med komforten i den, men kunne muligens tenkt meg en dunpose etterhvert. Nordic OTI har jeg ikke testet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.