Jump to content

Materiale til "pot cosy"

GrundeL

Recommended Posts

Hei,

På YouTube og amerikanske forum er det masse oppskrifter på DIY Pot Cosys. Materialet som vanligvis brukes er foliert bobleplast av merket Reflectix som er i salg på supermarkeder etc. i USA. Men jeg har ikke klart å finne noen som selger dette i Norge.

Er det noen som vet om dette er i salg i Norge? Eller om andre tilsvarende materialer som er i salg her på berget?

Annonse
På 15.10.2018 den 21.04, Marius Engelsen skrev:

Fungerer dette noe særlig bra?

Tja. Kan bare svar at at kaffen holder seg lengre varm i koppen når  "vinterdrakten" er på enn når den ikke er det. Men det ville jo også kaffen gjøre om man bare brettet litt avispapir rundt koppen. Har med andre ord aldri målt temperaturforskjellen på kaffen etter en viss tid i koppen med og uten "drakt". :)

På 15.10.2018 den 21.04, Marius Engelsen skrev:

Fungerer dette noe særlig bra?

Jeg har ikke målt temperaturene selv, men jeg kjenner i hvertfall stor forskjell i temperatur mellom en real pakke som har fått stå i en cosy og en som har stått uten, i 10-15 min (jeg lar de stå en god del lengre enn bruksanvisning sier)

Her er en som har målt 

73997683-83D9-44E8-BC89-3F0448993D19.thumb.png.fb37b9617f271213a409033f7b1229a8.png

• Like 1

En svensk bok om fjellmat nevner Theromreflekt, som i Sverige føres av www.wiedland.se/thermoreflekt/produktinformation?tm=kategorier/golv-bygg
Se nederst på siden for utvalg. priser. Dyrt!

Edit, her er noe fra en butikk i Norge som kanskje gjør samme nytten (?)
www.activnord.no/webshop.php?p=aluthermo

Edited by zimwalker