Gå til innhold
  • Bli medlem

Fast pulkdrag på paris expedition?


Gjest fightingfalcon

Anbefalte innlegg

Gjest fightingfalcon

Hei!

jeg har prøvd å se litt rundt på forumet etter tips til pulkdrag til min paris expedition. Jeg hadde taudrag i fjor men ble lei når jeg skulle forflytte meg i kupert terreng. Jeg tenkte derfor å skaffe meg ordentlig drag nå. Jeg har sett ackapulka sitt drag men det er noe kostbart sammenligne med fjellpulken sine. Er det noen som har noe erfaring med å feste fjellpulkendrag på en paris expedition?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
28 minutter siden, fightingfalcon skrev:

Er det noen som har noe erfaring med å feste fjellpulkendrag på en paris expedition?

Er en flott tråd på dette her på forumet Fjellpulkendrag på Parispulk

IMG_1914.thumb.JPG.5071e180bde9eb737a5e25297bb3a958.JPGJeg har montert mitt med popnagler, siden di presser seg fast. Er satt på oversiden.

IMG_1916.thumb.JPG.9f038004394a16f47231e8f2f9667005.JPG

Har brukt skiver under. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja eg har hatt moglegheiter for både fjellpulkendrag og taudrag på eit brett. 

Har ikkje laga det til på dei siste då eg stort sett endar med å nytte taudraget, men på det brettet eg gjorde det på var det fint at fjellpulken sitt kan foldast tilbake som ei "ramme" på brettet, og slik vere påmontert men ikkje i bruk, på dei strekningane taudrag er betre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Accapulca sitt drag koster litt ja, jeg har brukt det i noen år på min pariser. Fordelen med acapulca sitt system er at det er syrefaste vaiere inne i stengene. Du kan derfor relativt raskt konvertere mellom wire drag og fast drag. Samtidig har du alltid en backup med wirene om noe skulle ryke på den faste delen.

Den største bakdelen med accapulca sitt drag er at den ikke har fjæring innebygd slik som fjellpulken sitt. Dette er veldig plagsomt i lengden da man blir litt sliten av all nøkkingen det blir. Jeg løste dette med å feste mitt drag til noen sterke strikk løkker i selve hoftebeltet, da ble all nøkkingen borte og man merker mye mindre til det stive draget.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.