Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvor får jeg kjøpt Rock Exotica Silent Partner taubrems i Norge?


Gjert

Anbefalte innlegg

Hei, ønsker å komme mer i gang med tausoloering i kombinasjon med toppturer. I den anledning lurer jeg på om noen har bekjennskap til Rock Exotica Silent Partner taubremsen og hvor man eventuelt får kjøpt denne i Norge? Finner det verken på Fjellsport, VPG eller Prisjakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 minutt siden, Memento mori skrev:

Produsenten lager ikke disse mere.

Men lurer på hvorfor akkurat denne? 

Har bare lest at den har et utrolig enkelt inn-/ut-matingssystem så man slipper å lage slakk før man klatrer og dermed risikere å stå midt i en vanskelig rute og måtte dra ut mer tau. Samtidig som den tar både vanlig, opp-ned og sidelengs fall. Men tar gjerne i mot tips om andre taubremser som gjør samme jobben uten å utføre egne modifikasjoner (har hørt mange gjør dette på f.eks. GriGri)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Memento mori skrev:

Du får tak i de på eBay for 4-6000kr. Har vært oppi 1400 USD. 

Så det, men tenkte det bare var lagt ut i håp om å lure noen og at man fikk tak i de andre steder...

Uff, ser ut til at jeg må finne en mindre sikker løsning. Tragisk at de ikke produserer de lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Gjert skrev:

en mindre sikker løsning

Klatre solo blir vel aldri helt trygt, og virker ikke sentrifugalbremsen som på filmen under, kan du få en spennende opplevelse (og fort litt vond)

Klatring med en partener, er mye mere trygt og mye mere hyggelig. 

Jeg ville nok lagt innsatsen min på og finne en partener kontra på utstyr i dette tilfelle.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Memento mori skrev:

Klatre solo blir vel aldri helt trygt, og virker ikke sentrifugalbremsen som på filmen under, kan du få en spennende opplevelse (og fort litt vond)

Kanskje derfor de ikke produserer den lenger... 😕 Men sentrifugalbremser er nokså enkelt oppbygd, så ved sjekk før klatring, og i passende vær burde de fleste uhell være ungått.

6 timer siden, Memento mori skrev:

Klatring med en partener, er mye mere trygt og mye mere hyggelig. 

Jeg ville nok lagt innsatsen min på og finne en partener kontra på utstyr i dette tilfelle.  

Jeg er enig i at klatring med partner er tryggere, men jeg har et ønske om å være så selvstendig som mulig på tur, også ved klatring, men likevel føle meg sikret mot fall. Derfor jeg nå ser etter taubrems for tausoloering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.