Gå til innhold
  • Bli medlem

Nytt telt for 3 personer


Panzer

Anbefalte innlegg

Etter en natt i mitt gamle arvede Helsport Alpha Majo 3 Camp telt er det nå slutt for det. Bittelitt lett duskregn resulterte i vann inni teltet så det har vel gjort jobben sin.

Trenger nå tips til nytt. Blir mest brukt av meg + 1-2 barn( 4 og 6 år) hele året så et 3P telt holder i massevis. Skal nevnes at det som regel blir 1 natts overnattinger, ihvertfall hittil. Jeg er gira på endel vinterturer, dog i lavlandet.

Jeg er ute etter et som jeg kan ha i mange år og som ihvertfall noen år til er enkelt å sette opp på egenhånd. Si Max 5000 kr så burde jeg ha noen gode alternativer.

Jeg har kikket endel rundt på forumet her , men ikke blitt veldig klok. 

De jeg har kikket litt på er:

  • Marmot Fortress 3p
  • Vaude Campo Grande 3

Ser for meg et dome/kuppeltelt men ikke låst til dette, men ser ikke for meg at det er nødvendig med et enormt fortelt ala Helsport jeg har idag.

Håper på mange gode tips til en nybegynner med gira barn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slenger meg på anbefalingen om Reinsfjell. Utrolig deilig med 2 innganger når en er flere i teltet. 

Har ikke Reinsfjell selv, men har samme type telt fra en annen produsent og er kjempeglad i kuppelteltets løsninger.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reinsfjell er hvertfall et godt telt med god plass og fint med 2 innganger har med seg små. Har brukt denne impregneringen her på cabriolet tak, mcutstyr og diverse med godt resultat: https://bilnerden.no/gtechniq-i1-smart-fabric

Når impregnerer med denne så sørg for god ventilering (og maske ) og ha det impregnerer stående en plass ikke folk ferdes første dagen det lukter kan bli full av mindre 😀 Kunne hvertfall fått opp vannsøyle noe og hatt det litt lenger til backup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil ta det helt ut da så er jo Bergans Helium Dome 3 ganske bombesikkert vil jeg tro uten at jeg har prøvd det! Veier gode 5 kg så er ikke av de letteste, men det var vel ikke poenget her heller? Koster 4000kr på gmax nå og får du nyhetsbrev der får du 20% oppå det å da havner det på 3200kr. Ikke dårlig for ett telt XXL tar 6000kr for😉 

https://www.gsport.no/produkt/721573/bergans-of-norway-helium-dome-telt-3-personer

Endret av Lars Stenseth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.