Gå til innhold
  • Bli medlem

turforslag med overnatting (skal på tur i morgen) - jente på 3.5år + 7.5 måneder gravid mamma :)


Dinara

Anbefalte innlegg

Hei, 

jeg har lyst å ta jenta mi på tur i morgen med overnatting til lørdag (eller også til Søndag mulig). Hun kan gå selv op til 6-9km og klarer 400-500 høydemeter. Jeg klarer det samme akuratt nå med den store magen. :) Jeg kjører fra Bærum. Nesten alt i Bærum område er alrede fullboket og jeg må si at jeg har lyst å ta henne litt mere ut av Oslo områden (Skrim, Telemark, Valdres, Jotunheimen etc.) Foretrekker en ubetjent DNT hytte. 

Vet noen om en fin høsttur (3-7km, max. 400 høydemeter) til en hytte (kjøretur ikke lenger enn 3.5 timer)?

Takk!  

Endret av Dinara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
3 timer siden, Dinara skrev:

Hei, 

jeg har lyst å ta jenta mi på tur i morgen med overnatting til lørdag (eller også til Søndag mulig). Hun kan gå selv op til 6-9km og klarer 400-500 høydemeter. Jeg klarer det samme akuratt nå med den store magen. :) Jeg kjører fra Bærum. Nesten alt i Bærum område er alrede fullboket og jeg må si at jeg har lyst å ta henne litt mere ut av Oslo områden (Skrim, Telemark, Valdres, Jotunheimen etc.) Foretrekker en ubetjent DNT hytte. 

Vet noen om en fin høsttur (3-7km, max. 400 høydemeter) til en hytte (kjøretur ikke lenger enn 3.5 timer)?

Takk!  

Ubetjente Eriksbu på Blefjell er en fin tur som passer til det du har skrevet. Ca 2 timer fra Oslo og det koster 65 kroner for bom opp til Einarstjønn (som har bankterminal). På ut.no står det at ruta er ca 6 km, og det er kanskje rundt 200 høydemeter, i tillegg har du mulighet til å ta en liten tur fra hytta og høyere opp i terrenget for å få litt utsikt om dere har tid. På hyttesiden til Eriksbu på UT.no, står det hvordan adkomsten er på sommeren.

https://www.ut.no/hytte/3.1778/

Et fotoalbum fra området jeg fant på Google

Her er anslått tid og kjørerute fra Google Maps, helt frem til grusveien turen begynner fra. Bommen som koster 65 kroner er like etter du har tatt av FV98, og du kan parkere der hvor denne kjøreruta stopper:

Google Maps

Edit:

På linken til Google maps, så ser du grusveien dere begynner å gå på rett til venstre for endepunktet på kjøreruta. Denne grusveien fører til noen hytter og DNT-stien, og hvis du zoomer inn så ser du at det er en grønn stiplet linje som går fra denne grusveien til Eriksbu

Endret av Uvær
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.