Gå til innhold
  • Bli medlem

Elbrus 2019, Turoperatør?


Anbefalte innlegg

Hei fjellfolk!

August 2019 går turen til Elbrus, og det hadde vært fint å høre om opplevelsene deres med de forskjellige turoperatørene som finnes.

Jeg var på toppen av Kilimanjaro i 2017 med G Adventures, en turoperatør jeg gledelig kan anbefale til den toppen.

Å velge en norsk operatør hadde vært artig å prøve denne gangen, men det er ingen nødvendighet. Jeg vet ikke helt om denne turen blir med internasjonale venner eller ikke enda, så jeg tar gjerne i mot anbefalinger gjort med internasjon turoperatør også. Det fristes jo selvfølgelig å gjøre denne turen selv uten operatør også, men tid og ressurser er nok en avgjørende faktor også neste år er jeg redd.

På forhånd takk for innspill :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse
  • 3 uker senere...
På 29.9.2018 den 16.02, nilshermann skrev:

I 2012 brukte vi Pilgrim Tours. Det fungerte helt utmerket. De fiksa ale papirer og overnatting. Vi brukte ikke guide, transport og overnatting i fjellet, men det er også mulig. En kompis brukte de igjen i år, med suksess :) Anbefales

Hei, takk for anbefaling. Titter på Pilgrim nå :-)

Noen andre med erfaringer? Vi er på jakt etter et internationalt selskap, da vi er fra alle kanter av verden :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.10.2018 den 3.13, fjellulven skrev:

Hei, takk for anbefaling. Titter på Pilgrim nå :-)

Noen andre med erfaringer? Vi er på jakt etter et internationalt selskap, da vi er fra alle kanter av verden :-)

jeg har reist med pilgrim uten guide, og de fungerer veldig bra. Er usikker på hvordan guidene deres er da vi bare møtte de på hotellet til noen frokoster. Mitt inntrykk er at de har en veldig rimelig løsning som jeg hadde valgt om man vil ha lavest mulig kostnader. Er ikke økonomien noe problem tror jeg nok at jeg selv hadde sjekket andre selskaper da jeg har inntrykk at de norske selskapene der leverte en mye bedre opplevelse. Dette er derimot bare basert på observasjoner da vi var på fjellet på egenhånd. Turen i seg selv er veldig grei så lenge været spiller på lag og dere vil da klare dere godt med de fleste guider.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 2 måneder senere...
På 15.11.2018 den 13.18, Ole Grønberg Myrold skrev:

Bestilt med EcoExpeditions i juli. Ingen tidligere erfaringer, mn skulle være et godt knepp under Hvitserk i pris. 

Hei, Ja, er faktisk i kontakt med de nå, da de kjører turer ganske langt ut i August, selv om jeg er litt usikker på hvordan summit er i sen august\tidlig september, ser for meg lavere temperaturer og muligens mer nedbør.

På 14.11.2018 den 21.01, Joachimbmx skrev:

Jeg reiste med Pilgrim nå i sommer. Veldig fint selskap, guiden min tok sin 200 summit. Prislappen er ganske mye lavere her enn andre steder. Bra oppsett på basecamp med konteinere for både soving og spising. Kan varmt anbefale dem. Du kan også lese om turen min  https://www.hikeandadventure.com/blog/elbrus-roof-of-europe

God tur

Takker for feedback, leser om flere som skryter av Pilgrim, prismessig så er de beste alternativ. Som nevnt ser jeg nå også på Eco, og deres turer, da de ligger under hvitserk i pris pga de bruker lokale guider, men også at turene deres passer kalenderen min litt bedre :-)

Takker for innspill alle sammen :-D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.