Gå til innhold
  • Bli medlem

Om funksjonaliteten - best bruk av Klubben (utskilt)


Heriks

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, Memento mori skrev:

Går det an å kopiere de over slik at dato blir rett bare for en test på hvordan det blir? 

Jeg kan prøve å flytte over ett og se hvordan det blir, men da forsvinner det jo fra "hvor har du vært på tur i dag"  Kan eventuelt flytte tilbake etterpå
Hvis jeg kopierer så blir det jo jeg som oppretter posten, så kopiering må du gjøre selv. Tror jeg ... 

Som du ser så blir det sortert etter dato opprettet da, så "hvor har du vært på tur i dag innlegget" ligger øverst, siden det ble skrevet først 
Men innleggene i gruppa funker som en vanlig post ser det ut til, så vil vel i praksis bli slik som "mine hvor har du vært på tur i dag" innlegg med kommentarer osv. innimellom .. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
4 timer siden, Heriks skrev:

Jeg kan prøve å flytte over ett og se hvordan det blir

Ble litt rart. Flytt det tilbake. 

Første innlegget må vel også være "sticky" for ellers blir den jo borte i tråden når den blir lang. 

Prøver meg på en liten kopi jobb og ser hvordan det blir.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Memento mori skrev:

Ble litt rart. Flytt det tilbake. 

Det var lettere sagt enn gjort det gitt, for flytt alternativene ble borte av en eller annen grunn. Dette må jeg forske litt på ... @Kjell Iver noen tips om hvordan få denne posten tilbake til "Hvor har du vært på tur i dag" ? 

Mistenker at det er fordi den ligger som første post i tråden ... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Heriks skrev:

Det var lettere sagt enn gjort det gitt, for flytt alternativene ble borte av en eller annen grunn. Dette må jeg forske litt på ... @Kjell Iver noen tips om hvordan få denne posten tilbake til "Hvor har du vært på tur i dag" ? 

Mistenker at det er fordi den ligger som første post i tråden ... 

Ja, det stemmer. Innlegget må sikkert slås sammen med Hvor har du vært på tur, og så må de siste postene flyttes tilbake hit.

Jeg skal se nærmere på det i kveld.

Generellt så må vi starte et sted, og jeg tenkte en bruker = en post i denne klubben, og kanskje opprette et nytt emne ved nyttår. Vi må nesten se hvordan det er best å gjøre det, men slik jeg ser det hadde det kanskje vært naturlig å beholde postene slik de har vært, mens emnet her i klubben omhandler selve progressen i å nå målet. 

Jeg er litt usikker. Hvor du har vært på tur tråden blir jo nesten spammet av innlegg fra meg, så sånn sett hadde det kanskje vært bedre å ha disse innleggene bare under min post i klubben.

Jeg skal se om jeg kan finne en progressbar av noe slag som man kan i førsteposten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Kjell Iver skrev:

Generellt så må vi starte et sted, og jeg tenkte en bruker = en post i denne klubben, og kanskje opprette et nytt emne ved nyttår. Vi må nesten se hvordan det er best å gjøre det, men slik jeg ser det hadde det kanskje vært naturlig å beholde postene slik de har vært, mens emnet her i klubben omhandler selve progressen i å nå målet. 

Jeg tenker litt som så at det kanskje ikke er nødvendig å ha postene både i "hvor har du vært på tur" tråden og i egen "klubbtråd"  funderer litt på hvordan dette skal virke uten å bli "smør på flesk"  og som jeg nå har demonstrert funker det ganske dårlig å flytte gamle poster slik at man bør i alle fall begynne på "ny frisk" 

Jeg kan godt prøve å slå sammen, splitte tilbake osv. men faren er vel overhengende for at jeg bare gjør vondt verre

Progressbar høres ut som en god idè 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Kjell Iver endret tittelen til Om funksjonaliteten - best bruk av Klubben (utskilt)

Hmmm...

Synes Klubb-løsningen ble litt bortgjemt og kanskje litt ekskluderende (?) , jeg :huh: 

Jeg antar at det er gode grunner til at man ikke oppretter en underkategori "Utfordringer" under f.eks. "Aktiviteter". Men det kunne jo også vært en løsning? Eller?

Eller så kan det være manglende fleksibilitet i min stadig eldre ansamling med hjerneceller, som må få litt tid til å venne seg til det ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg endret mitt mål til kjentmannsmerke som går over 3 år og 50 turer. 

Kopierte inn de 4 jeg hadde laget på hvor har du vært på tur i dag. 

@Kjell Iver syns han spammer, men i sommer hadde jeg 4 innlegg på 4 dager og det var ingen andre poster innimellom «4 på rad!»  Var i tvil om jeg skulle våge å legge inn det på dag 4.....

2 timer siden, Heriks skrev:

Progressbar høres ut som en god idè

Dette hadde vært veldig fint!😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at det er uante muligheter her, men den måten @Memento mori gjør det på er sikkert OK.

meny og oversettelse er OK nå og det er lagt en boks på fremsiden på klubbene man er med i.

Jeg har ikke satt tilgangene rett enda tror jeg, så gjester kan ikke se innholdet tror jeg.

@a_aa Det kan jo være en mulighet for at fler registrere seg da. Dette er jo et åpent forum, men i et lukket forum, der man skriver skjult for andre er det mulig å treffe andre likesinnede uten at hele verden ser det. Mange søker akkurat det

Om du oppretter en tråd her med dine mål, og rapporterer progress i førsteposten og legger ut fra de turene du tar i samme innlegget, så kommer det vel mer frem enn om du peiser alt inn i Hvor har du vært på tur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Kjell Iver skrev:

Om du oppretter en tråd her med dine mål, og rapporterer progress i førsteposten og legger ut fra de turene du tar i samme innlegget, så kommer det vel mer frem enn om du peiser alt inn i Hvor har du vært på tur?

Jepp, akkurat det å ha gode alternativer til å poste i den tråden er en fordel. :thumbsup: Men jeg er altså litt skeptisk til om jeg synes at Klubb-løsningen gir noe merverdi for enkeltbrukere og/eller forumfellesskapet ift å ganske enkelt opprette en ny underkategori. Kan hende jeg får en eureka-opplevelse som endrer på det ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, a_aa skrev:

Jepp, akkurat det å ha gode alternativer til å poste i den tråden er en fordel. :thumbsup: Men jeg er altså litt skeptisk til om jeg synes at Klubb-løsningen gir noe merverdi for enkeltbrukere og/eller forumfellesskapet ift å ganske enkelt opprette en ny underkategori. Kan hende jeg får en eureka-opplevelse som endrer på det ;) 

På mange måter er jeg enig med deg. men samtidig har Fjellforum aldri hatt fokus på person som sådan. Vi har aldri tillatt persondiskusjon, og vi har aldri hatt emner der forumets medlemmer presenterer seg selv. Vi har ikke hatt forum der medlemmer gir feedback på kjøp og salg heller, noe som er ganske vanlig. De som ønsker anonymitet har fått det selvsagt, og det har de jo her også selvsagt.

Dette gir en mulighet til mer personlige tråder. Nå er denne Klubben åpen så alle kan se det som er her, men det er utrolig mange søkende mennesker der ute som sikkert kunne tenke seg å være i en Klubb for å treffe andre (f.eks.) 

Men klubbfunksjonen gir en mulighet for medlemmene til å lage egne grupper for å gå turer og treffes. Turgruppe bergen, Turgruppe Trondheim osv. Det er fullt mulig for alle å lage sin egen klubb, men jeg vil se det litt an hvordan det fungerer. Det er ufattelig mye meer under panseret enn det som vises her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Kjell Iver skrev (På 19.9.2018 den 21.55):

På mange måter er jeg enig med deg. men samtidig har Fjellforum aldri hatt fokus på person som sådan. Vi har aldri tillatt persondiskusjon, og vi har aldri hatt emner der forumets medlemmer presenterer seg selv. Vi har ikke hatt forum der medlemmer gir feedback på kjøp og salg heller, noe som er ganske vanlig. De som ønsker anonymitet har fått det selvsagt, og det har de jo her også selvsagt.

Dette gir en mulighet til mer personlige tråder. Nå er denne Klubben åpen så alle kan se det som er her, men det er utrolig mange søkende mennesker der ute som sikkert kunne tenke seg å være i en Klubb for å treffe andre (f.eks.) 

Men klubbfunksjonen gir en mulighet for medlemmene til å lage egne grupper for å gå turer og treffes. Turgruppe bergen, Turgruppe Trondheim osv. Det er fullt mulig for alle å lage sin egen klubb, men jeg vil se det litt an hvordan det fungerer. Det er ufattelig mye meer under panseret enn det som vises her.

Jeg synes at drøye to år med erfaringer antyder at gruppe-/klubbfunksjonaliteten muligens ikke funker veldig bra mtp utfordringstema? Jeg har ikke sjekket nøye, men jeg tror at jeg har noe sånt som 80% av postene her. Enten er er jeg en særing (eeh, det er jeg jo ;)), eller så er det en eller annen terskel som er høyere enn nødvendig for folk som kunne vært tilbøyelig til å utfordre seg selv (eller andre). Uansett begynner jeg å føle meg litt ensom her 😔

Hva kan gjøres for å live opp i utfordrings-trådene? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.