Gå til innhold
  • Bli medlem

Bergans Raipas


Erikstad88

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg har den, og har brukt den ganske hardt noen år. Kvaliteten i stoffet er bra og mye fine lommeløsninger, som man jo trenger på jakt. Den er for mørk til reinsjakt, men jeg opplever den nok mer som en fuglejegerdress. Litt "stuttjukk" i størrelsen.

Det jeg liker aller best er den strammingen nederst på beina. Man kan stramme til buksa med en spenneløsning som gjør at jeg har kunnet vasse over bekker som har gått over jaktstøvlene. Den er gummeiert på innsiden, så den sitter bom fast på støvlene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit å kunne ha mye under jaktklær fordi det kan være både postering og venting, men jeg synes den er i overkant romslig. I alle fall for en som meg, som tilhører andre enden av skalaen..

Endret av Lompa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lompa skrev:

Det er greit å kunne ha mye under jaktklær fordi det kan være både postering og venting, men jeg synes den er i overkant romslig. I alle fall for en som meg, som tilhører andre enden av skalaen..

Jeg er vel litt av den siden av skalaen jeg også. Likte Pasvik, og synes Raipas også ser veldig bra ut. Men pga. passform så blir den ubrukelig for meg i den delen av året hvor det ikke er snø. Og for vinteren så har jeg jakker.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Hammer skrev:

Liten avsporing, 
Har sett på både Pasvik Light jakke og Raipas jakke. Prøvde på meg Pasvik, og synes det også har den "stutttjukk" formen på størrelser. Er det slik jegerne "er? :P 

Jeg er jeger og 202cm høy... Så ja jeg er unntaket som bekrefter regelen. :-D.

Endret av SnorreL
  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg pasvik 2 silent og er veldig fornøyd, men med det stoffet kan den føles litt tung ut med mye nedbør. Har lyst å prøve Raipas dressen til slike dager, ypperlige lommeløsninger på pasvik dressen min som jeg ser går igjen i Raipas serien mtp radio osv. Fantastisk hette som følger hodet, godt sidesyn pluss flappen fremst er såpass lang at den kan brettes over capsen med stål-bremmen og dermed gjør man er godt sikret når det pøser ned på post. Føles og ser noe baggy ut kanskje mot mange andre, men jeg syns dette er veldig behagelig. Er kanskje laget mer for jakt enn det å se "lekker" ut. Får plass til isolasjons tøy under postering/kalde dager, men ikke noe problem å stramme inn midjen om det er behøvelig. Bygger godt oppover ryggen også som gir en lun følelse, spess med seler som er ett must. 

Digger denne dressen når det er drittvær! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.