Gå til innhold
  • Bli medlem

pannebandFjellfiske i moskusens rike


Anders Eriksen

Anbefalte innlegg

Annonse

Du leverer som alltid. Første ørretpannebilde så skikkelig fristende ut. Spennende møte på slutten av turen også, og du gjorde antakelig det rette siden møte og passering foregikk uten konflikt. Tommel opp fra meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig lesning! Fikk akutt fiskefeber og skylder på deg for at morgendagens undervisningsopplegg (som var det jeg egentlig satt og pusla med før denne tråden dukka opp) blir litt så som så. For en opplevelse det må ha vært å møte moskus sånn! 

Et spørsmål - hvordan tror du Akto vil oppleves for en på 165? Romslig nok, vil det gå å sitte oppreist under stangbuen?

Forresten - BMI-en er litt ute å kjøre igjen (ref. tidligere tråd), men ikke den veien man skulle tru ut fra det du skriver om fotball-VM og sofa. Leste på bloggen i stedet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Megalep skrev:

Herlig lesning! Fikk akutt fiskefeber og skylder på deg for at morgendagens undervisningsopplegg (som var det jeg egentlig satt og pusla med før denne tråden dukka opp) blir litt så som så. For en opplevelse det må ha vært å møte moskus sånn! 

Et spørsmål - hvordan tror du Akto vil oppleves for en på 165? Romslig nok, vil det gå å sitte oppreist under stangbuen?

Forresten - BMI-en er litt ute å kjøre igjen (ref. tidligere tråd), men ikke den veien man skulle tru ut fra det du skriver om fotball-VM og sofa. Leste på bloggen i stedet.

Takk for fine ord:)

Tror Akto vil funke bra for en på 165. Jeg er veldig fornøyd og er 180 ish, men klarer ikke å sitte oppreist under stangbuen, men trooor det skal gå bra for en på 165. Finner sikkert mer info om det på nett👍

Ang BMI, har du aldri hørt om å vere innfeit?:) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.9.2018 den 18.44, Eivind T skrev:

Aaah, det var en sånn artikkel jeg trengte nå, i et høstvått Stavanger. Glimrende skrevet, flotte bilder og inspirerende lesing fra et område jeg aldri har vært i. Takk skal du ha, Anders!

Så bra jeg kunne bidra til litt inspirasjon på en våt høstdag. Tusen takk for fine ord👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.9.2018 den 20.45, Timmey78 skrev:

Stående applaus Anders! :hyper:🐟 Håpe Antaresn infridde:) 

Tusen takk. Stanga var god den, men som du sa, den var litt stiv. Dro en opp på 0,8 kg med den, og var ikke like mye liv i stanga som med Speedmasteren (som jeg dro opp de andre fiskene med). Vi får se om den mykner litt til neste sommer:) Har ikke helt klart for meg enda hva som blir bruksområder til Antaresen enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.9.2018 den 18.28, Anders Eriksen skrev:

Tror Akto vil funke bra for en på 165. Jeg er veldig fornøyd og er 180 ish, men klarer ikke å sitte oppreist under stangbuen, men trooor det skal gå bra for en på 165. Finner sikkert mer info om det på nett👍

Da må du nok gjøre du feil, i følge Hilleberg sin siste YouTube film passer Akto bra til en på 2 meter😂

Mye flotte bilder og knallflott fisk. 😀

Men et teknisk spørsmål, hvordan klarer du å ta så fine bilder av deg selv? Hvilke utstyr bruker du til dette? Må du ta mange, og så velge ut det beste, eller klipper du det til i etterkant?

Endret av Memento mori
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.9.2018 den 0.59, Memento mori skrev:

Da må du nok gjøre du feil, i følge Hilleberg sin siste YouTube film passer Akto bra til en på 2 meter

 

 

Har ikke sett denne Hilleberg-filmen ennå og sett hva de påstår.   Jeg er 185 og kan såvidt sitte oppreist i Akto der den er på det høyeste.  Mens liggelengden er generøs: for meg er det kanskje 20 cm ledig plass over hodeenden til diverse småstash.

Anders: takk for flott turrapport - velskrevet og levende med gode bilder :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.9.2018 den 0.59, Memento mori skrev:

Da må du nok gjøre du feil, i følge Hilleberg sin siste YouTube film passer Akto bra til en på 2 meter😂

Mye flotte bilder og knallflott fisk. 😀

Men et teknisk spørsmål, hvordan klarer du å ta så fine bilder av deg selv? Hvilke utstyr bruker du til dette? Må du ta mange, og så velge ut det beste, eller klipper du det til i etterkant?

Takk for det:) Akto-teltet funker som bare juling når jeg ligger. God plass. Men klarer ikke å sitte oppreist. Bruker Thermarest xtreme underlag, så de gjør jo takhøyden lavere. Uansett er jeg veldig fornøyd i det store og hele.

Når det gjelder bilder så er du inne på det rette. Jeg bruker et Joby gorillapod-stativ og et speilreflekskamera (Et gammelt billig Pentax) som settes på seriebildemodus. Tar mange bilder, så velger jeg ut de som er best og redigerer på Lightroom. Jeg er ingen god fotograf så det er mange bilder som går rett i "søppelkassa":)

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.9.2018 den 3.47, Johanks skrev:

Takk for en fantastisk rapport, gjorde ikke lysten på sunndalsfjella noe mindre! Neste år skal dette området til pers, ingen tvil om det. Ikke lange kjøreturen eller om jeg velger å prøve inn fra nordmørs-siden.  

Tusen takk for det:) Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.