Gå til innhold
  • Bli medlem

71 grader nord 2018


Memento mori

Anbefalte innlegg

Da gikk jeg glipp av første episode, så da har jeg fått laget meg en bruker på Dplay og lastet det på Apple TVen. 

Sett litt på intro’en og Bjørnøya og 74 grader nord må være ny rekord og tyder på at fastlands-Norge er i ferd med å bli brukt opp. 

Det er vel greit å lage en samletråd, så vi kan få ut litt frustrasjon over dårlig kunnskaper på GPS, kart og kompass ikke minst missvising i nordområden. Årets versjon har vel mye Bergans utstyr og er nok en gang fylt av alt for tunge sekker etter min skala. 

Huff, der kom første frustrasjon 😂

Men ser vel alt i år også......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man trenger ikke lage noen bruker på DPlay. Er bare å caste eller streame av. Så det er heldigvis gratis å se på. Jeg har ikke sett dette programmet på mange år da jeg ikke har hatt kanalen. Koser meg med å se på nå. Selv om jeg er misunnelig på alt gøy de får gjøre 🙂 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en teori om de tunge sekkene ;-) Kan det tenkes at, deltakerne må følge en (også etter min mening) overdreven og omfattende pakkliste fordi de rett og slett skal få et stort handikapp i forhold til filmcrewet? De som filmer er nok svært spreke og dyktige, men må tross alt løpe både foran og bak deltakerne og derfor tilbakelegge en større avstand for å få de rette bildene. Om deltakerne hadde hatt lette sekker, ser jeg for meg at det kunne blitt nesten umulig for kamerafolket å holde tilstrekkelig følge :-) 

  • Hehe 2
  • Trist 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, TEEDJAY skrev:

Jeg har en teori om de tunge sekkene ;-) Kan det tenkes at, deltakerne må følge en (også etter min mening) overdreven og omfattende pakkliste fordi de rett og slett skal få et stort handikapp i forhold til filmcrewet? De som filmer er nok svært spreke og dyktige, men må tross alt løpe både foran og bak deltakerne og derfor tilbakelegge en større avstand for å få de rette bildene. Om deltakerne hadde hatt lette sekker, ser jeg for meg at det kunne blitt nesten umulig for kamerafolket å holde tilstrekkelig følge :-) 

Snakket med en i filmcrewet for noen år siden, og du treffer spikeren midt på. I tillegg må ofte deltagerne stoppe for at filmcrewet skal få rette vinkel, pause o.l. Da får de ikke lov til å ta av seg sekkene...

  • Liker 1
  • Takk 1
  • Forvirret 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.