Gå til innhold
  • Bli medlem

Forollhogna eller Samsjøen


GeezerB

Anbefalte innlegg

Har tenkt å ta en tur i marka/på fjellet på søndag, sammen med et par av kidsa (10 og 17 år). Tenkte opprinnelig på topptur til Forollhogna, men ser ut som om det er meldt litt minusgrader (så vidt det er) og vind der på søndag, så vet ikke hvor kos den turen evt. vil bli, pluss at jeg er usikker på om det kan være glatt? Plan B er å kjøre opp til Samsjøen og prøve å ta seg opp på Kråkfjellet.

Det jeg lurte på er om noen har noen tips/erfaring angående Samsjøen/Kråkfjellet. Forstår det som om det er mye myr der, og det er dårlig med merkede stier og skilting (nevnte jeg at jeg har svart belte i å gå meg vill og har stedssans som en krakk med tre bein). Er det lett å se Kråkfjellet fra Samsjøen og ta seg fram dit, og er det evt. såpass tungt og vått terreng at det blir mer hat enn kos? Er det greit med parkeringsplasser der oppe, og ligger parkeringen helt i enden av den veien som går på vestsiden av vannet?

 

Billett mrk. "Ikke veldig erfaren fjellvandrer men jobber med saken"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Vei inn på vestsiden av samsjøen. Parkering ved en liten demning der. Er knapt stier, og mye myr. Dog fint område.

Forollhogna: tvilsomt at det er glatt føre opp til parkeringen. Tenkte du å gå fra synnerdalen, eller fra Dalsbygda? Begge veier har tydelig sti. Slik jeg leser værmeldingen så er det ikke mye vind å snakke om før ut på ettermiddag/kveld. Og da bør dere være nede uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Hammer skrev:

Hei.

Vei inn på vestsiden av samsjøen. Parkering ved en liten demning der. Er knapt stier, og mye myr. Dog fint område.

Forollhogna: tvilsomt at det er glatt føre opp til parkeringen. Tenkte du å gå fra synnerdalen, eller fra Dalsbygda? Begge veier har tydelig sti. Slik jeg leser værmeldingen så er det ikke mye vind å snakke om før ut på ettermiddag/kveld. Og da bør dere være nede uansett. 

Det er vel fra Synnerdalen, slik jeg har forstått det (har aldri vært der). Så på yr.no tidligere i uken at det lå varsel om glatt føre, men jeg tenker også på om det kan være glatt å gå i fjellet, at det legger seg is på stein/berg. Ellers viste yr tidligere i uka vind på 7-8 m/s, og jeg vet ikke helt om det innbyr til tur (ble vel etterhvert redusert til 3-4 m/s, og det går vel greit)

Nå ble det ikke tur hverken hit eller dit i dag, kidsa meldte seg etterhvert av fra prosjektet uansett, så jeg nøyde meg med en lengre tur i "nabolaget" :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.