Gå til innhold
  • Bli medlem

Gullruta i Etna på en helg?


Erik Haaland

Anbefalte innlegg

Noen som har gjort dette? Tenker at om jeg tar bussen fra Stavanger til Seljestad på Torsdag etter jobb har jeg hele Fredag, Lørdag og frem til kl.17 på Søndag før jeg hopper på bussen i Ølen igjen tilbake til Stavanger. 26km trasking hver dag blir vel en 7 timer hver dag omtrent. Total ca. 80km Lettpakker med utstyr som tåler noen minusgrader og det er jo hytter på veien i tilfelle rottefelle....Stort sett nedoverbakke også bortsett fra ved Blomstølen området. Tips/innpspill mottas med takk.

https://www.ut.no/tur/2.16400/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er Info om den ruten på bloggen til Bjarne. Tror han brukte en uke. Har vært å fiska en del vann i etnefjelle. den erfaringen jeg har er at det er nokså lett/overkommelig når du er komet opp på fjellplatået. Fra vaulo mot sandvasshytta er slakt og fint.  Er litt stigning fra flotevatnet oppmot austmannavatnet, ellers tror jeg du kan klare det med godt tempo og lange etapper. Er flere plasser du kan gå ned fra fjellet, mot hovedvei om du ser tiden ikke strekker til. Hyttene er ubetjente, men skal være åpne i sesongen, Sjekk om du evnt trenger DNT nøkkel med.Skal opp selv i helgen om været blir bra. Det er sinnssykt fint der oppe, så kos deg! 

mjåvatnet.jpg

Grindheimsvatnet.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dessverre aldri gått hele ruta i ett, men flere ganger deler av ruta, her og der. Mangler ennå noen kilometer. Håper å få tatt hele greia en sommer. Da vil jeg nok sette av en god uke, skal jeg få fisket endel og tatt avstikkere fra ruta til spennende fiskevann.

Et fantastisk område! :)

DSC_6018.jpg

Mellom Steinavatnet og Sandbotnvatni er det god utsikt mot Folgefonna

DSC_6211.jpg

Flott teltplass tett på Sandbotnvatni. Her er fin matfisk. Gullruta går langs bredden på andre siden.

DSC_1623.jpg

Fra T-stien/Gullruta øst for Olalia Fjellstove, oppover mot Høylandsvatnet.

DSC_1745.jpg

Nedover T-stien mot Løkjelsvatnet (Lykilsvatnet) fra Austmannavatnet. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.