Gå til innhold
  • Bli medlem

Exped pump mat - alternativer til å få inn luft?


Megalep

Anbefalte innlegg

Pappa fikk et Exped Downmat 9 Pump DLX av oss for 5-6 år siden. Han har aldri fått dreisen på pumpinga med hendene, er litt gåen i ryggen og det tar lang tid. Jeg synes ikke det er spesielt smidig sjøl. Finnes det alternativer til å få luft i dette? Snoozle-bag er vel mindre i ventilen, eller kan den kanskje brukes i ut-ventilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er posen jeg snakket om i forrige post;

https://www.oslosportslager.no/produkt/sea-to-summit-air-stream-dry-sack-pump-pumpe-til-liggeunderlag-43222.aspx

 

Ser jo nå at TS snakker om en matte som er 5-6 år gammel, så hvis denne har en annen ventil en den jeg har på min 6 mnd gamle Downmat 7 LW så passer den kanskje ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pumpa fra Biltema som @tusjmann linker til fungerer supert, tar mindre enn minuttet å fylle et underlsg, har brukt den på Synmat 7M-UL, Downmat 9LW og Downmat 9M av eldre type. Pumpa blåser godt, så det er ikke nødvendig at det er helt tett mellom stussen på pumpa og ventilen.

Bruker den også til packraft. Pumpa er oppladbar med usb lading, den har USB ut og kan også brukes som powerbank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. ventiladapter så finnes det snoozle adapter i forskjellige størrelser. Jeg har både nyere (2016) og eldre (2011)  downmat pump i ulike størrelser. ventilen på de eldre er vesentlig større. Ved kjøp av adapter er det dermed viktig å kjøpe riktig størrelse. Handler du på nett er det sikkert greit å sende en mail til kundeservice og forsikre deg om at denne matcher ditt underlag. Lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.