Gå til innhold
  • Bli medlem

Det ble en Dabradio til slutt


Tom42

Anbefalte innlegg

I går - jeg trodde knapt mine egne øyne, men jeg var på tur.  Og det har jeg ikke vært siden juni I fjor.  Men I går hendte det altså - det ble en natt ved bålet.  Dessverre var nok lysten større enn formen, men godt hjulpet av strøm (TENS) som i det minste reduserte smertesignalene til hjernen så ble natten ganske bra.  Og mer er det ikke å si om den saken, annet enn at det blir nok lenge til neste gang - dessverre.

Men siden utgangspunktet ikke er det beste tenkte jeg at en Dabradio hadde vært fint.   Før jeg dro sømfarte jeg det meste om Dabradioen her på Forumet,  og fant ut at en SONY ville passe meg bra, 170 gram!.  Var I to Elkjøp butikker +en Power, men ingen hadde det ønskede produktet. 

 Og det de hadde var altfor tungt.  Lusket litt slukøret ut av Power, men da jeg løftet blikket en smule lyste JULA opp.  "Ja, ja," tenkte jeg, Men der fikk jeg napp.  

Kjøpte en liten sak,  MARQUANT var det prangende navnet - til kr 199.  Om lyden var god eller dårlig vet jeg ikke, men den tilfredsstilte hvert fall meg, både hva musikk og tale angikk.  Hvor mange timer den var på vet jeg heller ikke, men I løpet av døgnet skiftet jeg batteri 2 ganger.  Kan tenke meg at jeg hadde den på ca 18 timer.  

Nå hadde jeg jo tenkt å vise den, derfor tok jeg noen bilder, men ulykkeligvis har min gamle PC med Windows 7 tatt kvelden og den nye har Windows 10.  men får jeg frem noen bilder?  Neida.  "Ingen tilgjengelig" lyser mot meg, til tross for at det er akkurat det det er.  jeg har mange tilgjengelig!!

Men om noen ikke vil betale altfor mye for en slik radio så koster den kr 199, veier 180 gram, drivers av 3 stk AAA batterier, og så har den endel ekstra funksjoner som minne og en datakabel

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Annonse

Takk for tips, skal dra på Jula å kjøpe meg en sånn. Ser dem har forskjellige typer, virker som den ene der hadde mulighet for å bli drevet av usb ledning. Passer meg greit når jeg alltid har med powerbank. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.