Gå til innhold
  • Bli medlem

Vrågåvarden - Tekslehogget


TrondK

Anbefalte innlegg

Er det noen som er kjent i området?

Lurer på om det er mulig å gå fra Vrågåvarden til Tekslehogget på en fornuftig måte.

Finner ikke noe særlig med stier i de kartene jeg har, det nærmeste jeg kommer er en sti ifra Korsløken - Saupset - Svartekulp, men ingenting fra Svartekulp og rundt og inn på stien til Tekslehogget.

Går det an å gå Svartekulp - Kjommetjønn - Ormetjønnan - Hagatjønn - Hovet, og så opp derifra?

Turfølget er ikke altfor glad i kratt og kronglete terreng, så hadde håpet det mulig å holde seg på stier.

 

/Trond

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du får ikke til å holde deg på stier med utgangspunktet du skisserer. Tekslehogget er svært bratt på vestsiden så jeg ville tatt av stien ved Saupset og gått direkte mot toppen, men dreiet sørover og kommet inn på stien fra sør. Jeg mener å ha hørt at det er en sti på nordsiden også men jeg har hytte ved Haugesjø og har bare gått den «vanlige» ruta fra sør. Har dessverre ikke noen detaljer om eventuelle andre ruter. Se litt på flyfoto og se om det ser greit ut fra Nord eventuelt. 

Uansett, Tekslehogget er en skikkelig kremtopp med flott utsikt! God tur 👌😃

Endret av whistler
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har studert litt flyfoto, og det ser ut som det kan være helt OK og gå fra Saupset og nedover der ja.

Men ser ut som det blir i lengste laget å gå frem og tilbake på samme dag, så da blir det nok to turer.

Men kanskje på samme dag allikevel 😀

 

/Trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanken var å parkere ved Korsløken, gå den korte turen frem og tilbake til Vrågåvarden, og så gå tur - retur Tekslehogget.

Men fant ut at det antakelig blir opp mot 15km totalt, som er i grenseland for turfølget. 

Hvis det i tillegg blir litt knoting med manglende stier og ulendt terreng, så kan det fort bli litt sure miner 🙂

Så tipper det blir at vi kjører rundt, og tar det som to separate, korte turer isteden.

/Trond

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.