Gå til innhold
  • Bli medlem

Triks - pakking av liggeunderlag rulle?/brette? Ja takk begge deler


Anbefalte innlegg

De å utnytte plassen i sekken på best mulig måte er ikke så lett. Men her kommer et triks.

1DDF64A1-F83A-4B7E-A8EA-F1857E72FD69.jpeg

Slipper du ut lufta fra liggeunderlaget og pakker det blir det alltid litt tykt.

85CBBFA5-064F-42C7-BBF4-8A5F0485CE3E.jpeg

Det blåser seg også litt oppigjen når det er pakket.

4C4462CA-DCD9-459C-BD54-95E4F6958753.jpeg

Jeg ruller det først sammen i full bredde, da får jeg ut utrolig mye luft. Skrur igjen ventilen. 

8A70CA62-DA97-4C0E-A06A-612F838B9819.jpeg

Bretter det 3 dobbelt og ruller det sammen igjen, på slutten åpner jeg ventilen og får ut siste rest av luft. En enkel strikk holder det sammen. Det er nå like lite som første gangen jeg åpnet det fra fabrikken, og det var så god plass i pakkposen.

14284FDE-F151-4AF5-9C75-6366A4998EE3.jpeg

I mange tilfeller, bretter jeg det til samme form som ryggsekken, etter å ha tatt ut lufta 2 ganger og lukket ventilen. Det tar den ikke noe plass i sekken, og ligger mot ryggen.

915D06C3-A3F3-49E6-ADA9-2BD5533EF442.jpeg

Blir utrolig tynt med all lufta tatt ut, og brettet. Volumet blir borte i sekken.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne jobben er det flere år siden jeg delegerte til hun som nå er 11. Ikke noe problem, hun bruker samme metode som deg på både Exped Downmat og Thermares xtherm.  Men jeg skal hun var happy med det nye Thermarest-underlaget jeg kjøpte med speed valve! (Er ikke alltid så mye som skal til for å få et lykkelig barn!)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.