Gå til innhold
  • Bli medlem

Telttur i Stølsheimen fra lørdag 25.8. Forslag?


Vidar Brenden

Anbefalte innlegg

Værmeldingen ser helt grei ut fra lørdag og noen dager utover i uka, så da vil vi prøve å realisere en tur vi har snakket om i flere år: telttur i Stølsheimen.

Vi kommer fra Oslo til Voss med nattoget og tenkte at det er best for oss å finne en måte å komme til Bjergane. Buss? Taxi? Våre tanker er at fra Bjergane kommer vi oss inn til de sentrale områdene av Stølsheimen og kan fra der lage en rute som etter noen dager ender opp i Voss , hvor vi a) tar toget tilbake til Oslo eller b) tar toget til Bergen, for noen dager i Norges absolutt fineste .. småby 😜. Nok om det. Vi ønsker forslag til rute i Stølsheimen og gjerne forslag til andre steder å starte/avslutte turen på. Vi har i prinsippet tiden fra vi går av toget i Voss lørdag morgen til vi må være på jobb mandag 3. september å boltre oss i Stølsheimen på, men jeg vet av erfaring at +/- 5 netter ute er passe. Forslag, gode råd, lykkeønskninger, absolutt ALT mottas med takk 🤔😀 

 

Digresjon: min amerikanske kones første år i Norge (på 80-tallet) tilbrakte hun i Bergen og hun brukte da Stølsheimen som turområde, så dette blir en "trip down the memory lane" for henne. Håper jeg kan gjøre turen like rosa som minnene hun har fra den tiden 😬.

Endret av Vidar Brenden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.