Gå til innhold
  • Bli medlem

Levering med postnord - splittet fra Hva har du kjøpt nå!


Memento mori

Anbefalte innlegg

Jeg bestilte en pakke som ble sendt fra Oslo og skulle opp i Hallingdal....
Høres enkelt ut - denne pakken ble sendt 17X til feil adresse og hver gang fikk jeg beskjed om at dette skulle fikses.

Til slutt kjørte jeg selv til den feile adressen ( 2 timer en vei ) og hentet pakken.

Takk for all hjelp Postnord :)

  • Forvirret 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...
Annonse

Har bare behov for å lufte ut litt, beklager...

Jeg prøver etter beste evne å unngå å handle i butikker som leverer med Postnord, men av og til glipper det. Det gikk litt fort for noen uker siden og så ikke at de brukte Postnord før jeg fikk hentemelding - i feil bydel. Blæ.

Så neste bestilling (fra en annen butikk) holdt jeg på å kansellere da jeg så at de brukte Postnord. Men vent, de kan også levere til en MyPack pakkeautomat som ikke er så langt unna. Så gikk det noen dager så kom det melding fra, joda, Postnord (så MyPack er bare Newspeak for Postnord) om at de "ikke kunne levere til pakkeautomat". Hva f...? Var det ingen hjemme? Fant de ikke fram? Var det bare mye enklere å legge igjen pakka i feil bydel - igjen?

Fikk litt skrekken når jeg nå har oppdaga at Obs sin hjemlevering også er med Posthvor - lurte på hvorfor det tok så lang tid, men da vet jeg at den er på vei til et eller annet sted. Fortsatt. Så får vi ses om de, når de bare får litt tid på seg, greier å levere hjem som lovet eller om det blir nok en tur til et tilfeldig sted i byen - forhåpentligvis i riktig by.

Igjen, beklager, blir bare i så dårlig humør når jeg oppdager at jeg har betalt for inkompetanse. Igjen.

Da-du-da-da-dam, leeeeei av å bli lurt....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nikke skrev (14 timer siden):

Vel, ikke imponert over Posten heller, som brukte 9 dager på å frakte en pakke 21km🤣.

Samme her. Pakke til ca. 2500,- levert til feil hentested fredag 24. nov. ca. 20 km. fra riktig hentested. Jeg dro for å hente pakken på "feil hentested", men da hadde Posten hentet den for å sende den videre til riktig hentested, ca. 20 km. unna. 

Og siden har ingen sett den, sporingen har stoppet opp, og Posten svarer ikke på henvendelser. 

Jeg begynner å lure på om det ikke er bedre å handle i fysisk butikk så sant det er praktisk mulig. Det er jo håpløst å handle på nett når pakkene forsvinner under transport.

  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hege P. skrev (4 timer siden):

Samme her. Pakke til ca. 2500,- levert til feil hentested fredag 24. nov. ca. 20 km. fra riktig hentested. Jeg dro for å hente pakken på "feil hentested", men da hadde Posten hentet den for å sende den videre til riktig hentested, ca. 20 km. unna. 

Og siden har ingen sett den, sporingen har stoppet opp, og Posten svarer ikke på henvendelser. 

Jeg begynner å lure på om det ikke er bedre å handle i fysisk butikk så sant det er praktisk mulig. Det er jo håpløst å handle på nett når pakkene forsvinner under transport.

Den er nok på vei til Lørenskog for sortering. ALT går innom Lørenskog nå uansett hvor kort det egentlig er pakkene egentlig skal. Sikkert kjempebra miljømessig det der...

  • Liker 1
  • Trist 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stv skrev (1 time siden):

Den er nok på vei til Lørenskog for sortering. ALT går innom Lørenskog nå uansett hvor kort det egentlig er pakkene egentlig skal. Sikkert kjempebra miljømessig det der...

I mellomtiden har jeg (i ettermiddag) fått en ny hentemelding. En påminnelse om å hente pakken på det opprinnelige hentestedet, det pakken forsvant fra på fredag. Hentefrist fredag i forrige uke..

Og sporingen står fortsatt stille.

Men nå har avsender etterlyst den. 
 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hege P. skrev (2 timer siden):

Kan legge til at jeg har fått en del pakker via Post Nord i år, og her må det ha skjedd en del på bakrommet. Pakkene kommer raskt, og uten krokveier. Måtte det bare vare. 

Får håpe det varer t.o.m. i morgen hvertfall - da skal de lever hjem hit 🤞

Men jeg har inntrykk av at alle leveringstjenester sikter mot samme dårlige service - billig er bedre enn bra, tydeligvis. Fikk noe levert med DHL, og de sendte melding om at jeg måtte si fra om jeg ikke var hjemme. Hvorfor det var så viktig vet jeg ikke, for ikke så lenge etter kom det ny melding om at pakka var levert. Vedlagt var et uskarpt bilde av at pakka lå utafor ei dør. Jeg mente å dra kjensel på døra til naboen, og det stemte.

“Excellence. Simply Delivered.” Joda, simpelt levert, de har sine ord i behold :D

  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering om den forsvunne pakken i følge sporingen. 


Sporingen står fortsatt fast på fredag 24 november og meldingen "Sendingen er dessverre feilsendt, men videresendes til riktig destinasjon.

24. november kl. 11.18"

Nå er den underlig nok oppdatert med ny hentefrist:

"Pakken må hentes innen torsdag 7. desember."

Men den er fortsatt ikke kommet til riktig hentested. Faktisk ikke til noe annet hentested heller. Men hentefrist har jeg fått..

Men avsender Widforss, de skal ha behørig skryt for god service etter at jeg rapporterte saken til dem:

"Lisbeth - Widforss

2023-11-29 12:05:35

Hei Hege

Takk skal du ha.

Jeg har opprettet en sak hos Bring på det med nr.xxxxxxx.

Håper den kommer til rette fort.

Jeg reserverer den siste sekken vi har igjen på en erstatningsordre i tilfelle den ikke dukker opp i løpet av de nærmeste dagene.

Mvh Lisbeth"

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har best erfaring med posten, litt tregere men kommer frem. Postnord er som regel raskest, men når det går galt (noe det alt for ofte gjør) blir det bare surr.  Så bruker alltid klarna, og bestiller på nytt, og så rydder jeg opp etterpå…🫣. Men kjøper helst på finn, og da har du Helthjem også. Billigere og de henger pakker på utsiden selv om der regner, plastposer er jo verdivare i disse dager🥳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er klart at vi har forskjellige erfaringer. Hos meg har det skjedd mye rart med Posten. En Ally-kano ble rotet bort for noen år siden. Den hadde de ikke sendt til mottaker, men til avsender. Jeg bor i Finsland øverst i det som før var Songdalen kommune, men har fått hentemeldinger fra Grimstad og en del andre steder. 

Helt hjem aldri fungert hos meg. Jeg kan se bilen kjøre forbi med pakken mens jeg står på trappa, for så å få melding om å hente den på hentested fordi jeg angivelig ikke var hjemme. 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gode erfaringer med både Posten, Postnord og Helt Hjem. Men fikk en beskjed på mandag om pakke sendt fra Langhus med forventet ankomst til Stavanger den 5 desember. Dette med Postnord som speditør

Det hører med til historien at pakken ikke ble hentet fra leverandør før i går, men det gjør det jo ikke mindre "imponerende" 
Heldigvis er det ikke ferskvare jeg har bestilt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakken min er funnet. Hvor? Til tross for at pakkesporingen sa at pakken var sendt til "riktig hentested" var den ikke det. Lørdag 2. des. ble den funnet på det opprinnelige hentestedet. Den ble funnet da de søkte på kollinummeret i stedet for hentekoden etter at jeg ringte dem og be dem sett etter en gang til. Og der var den altså. Jeg kastet meg i bilen og kjørte ned dit og hentet den før de rakk å kludre det til igjen. 🤪

  • Hehe 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marius Engelsen skrev (1 time siden):

Men det er jo ikke stedet jeg har bestil pakken til. Så den ligger og venter på feil butikk (var bestil til nærmeste Meny), og på feil sted.

Det er det Postnord jeg kjenner :D

Fikk kjekk melding fra Posten i dag: "Forsøkt utlevert, men avtalt leveringssted ble ikke funnet." Det avtalte leveringsstedet de ikke fant er altså postkassa mi. Har vel travle dager, da 😛 Jaja, en tur til nærmeste post i butikk tåler jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marius Engelsen skrev (2 timer siden):

Men det er jo ikke stedet jeg har bestil pakken til. Så den ligger og venter på feil butikk (var bestil til nærmeste Meny), og på feil sted.

Om det er fullt på ditt normale hentested, leverer de på nærmeste leveringssted som har plass. Tror faktisk de har anledning til det, da det står med liten skrift på et laangt dokument om leveringsbetingelser 🤢😵 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Memento mori skrev (2 minutter siden):

Om det er fullt på ditt normale hentested, leverer de på nærmeste leveringssted som har plass. Tror faktisk de har anledning til det, da det står med liten skrift på et laangt dokument om leveringsbetingelser 🤢😵 

Hvis det er sånn det er, så kan det være en forklaring.

Forsåvidt ingen krise for min del, jeg kjører forbi i morgen, men for enkelte kan det jo gjøre henteprosessen vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marius Engelsen skrev (4 timer siden):

LOL! Jeg fikk melding fra postnord:

«Omsortert pakke fra xxxx. Kan hentes på Extra xxxx»

Men det er jo ikke stedet jeg har bestil pakken til. Så den ligger og venter på feil butikk (var bestil til nærmeste Meny), og på feil sted.

Aldri opplevd noe sånt før…

Velkommen i klubben! 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De holder på å sette ned forventingene til folk. Etter det vil de score fint på undersøkelser om servicenivå.

 

Normal service er gjenre "Service som forventet ". God service er gjerne definert som "bedre enn forventet". Om de senker forventningene til folk nok først vil de score bra på undersøkelser i årevis etterpå...

Endret av Espen Ørud
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Begynner å bli nervøs for pakken til samboeren min. Har kjøpt et Exped-underlag i julegave. Det ble bestilt 6. desember på Fjellsport.no og sendt 7. desember fra Sandefjord.

Etter fire dager i postgang (ink to helgedager) var de på Bring/Posten sin sorteringstermimal på Fauske. Som regel går pakkene derfra til mitt utleveringssted, i løpet av en til to dager, alt ettersom når på døgnet forsendelsen kommer inn til Fauske.

I følge sporinga har pakken ligget på termimalen på Fauske fra 10. desember. Den har altså ligget der en hel arbeidsuke, uten noen fremgang. 

Nå er jeg redd for at den kan ha forsvunnet der inne, og at den ikke rekker frem til julaften?

 

PS. Om jeg ikke har nevnt det tidligere i denne forumtråden, så har jeg langt dårligere erfaringer med Posten/Bring enn med PostNord! Det sier egentlig mest om Posten. 

 

Endret av ingen87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.