Gå til innhold
  • Bli medlem

Ødelagt Åsnes Polar Expedition stav!


TonePåTur

Anbefalte innlegg

Annonse
37 minutter siden, TonePåTur skrev:

! Eine staven min gjekk ut av ledd i dag! Går det an å fikse?! I såfall - korleis!?

IMG_0105.PNG.0f99dc448dc95038e337c3e804693102.PNG

Ser ut som aludelen har løsnet, fra toppen. Når du vri på staven låser ekspansjonsdelen seg. Så du må sette inn ene delen igjen og løsne den, er du heldig får du med den ut. Hvis ikke må du dunke den i bunn, noe som vil være litt klundrete. 

Er det en relativt ny stav vile jeg nok reklamert på den. 

Den går å fikse, men er ikke av de letteste. Den må limes på ny. 

  • Trist 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha testet en quick fix først.

Sjekk om det er mulig å dytte/vri den løse delen helt inn (fra 0 motstand til stopp), dette vil kanskje være 1 cm bevegelse, merk av på den løsdelen hvor langt den kom inn.

Bruk så litt pussepapir på innersiden av røret til den nederste del av staven for å fjerne limrester.

Legg så på epoxy (kun inni toppen av det samme røret) og dytt/slå helt inn til merket. La limet herde ett døgn og prøv så å vri det løs igjen.

Om alt går bra har du en fullt fungerende stav igjen :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk samme problem med min Åsnes Horgi oslosportslager kjente til problemet og solgte ilke lengre Åsnes Horgi. 0 problem og få pengene tilbake.

bytta til expedisjons versjonen som vistnok var stabil.

sente mail til åsnes da fruen har Åsnes Horgi men var vustnok ingen kjent feil med dem. Ikke akuratt fristende og reise på lang tur med det her føleler jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, svingen skrev:

Fikk samme problem med min Åsnes Horgi oslosportslager kjente til problemet og solgte ilke lengre Åsnes Horgi. 0 problem og få pengene tilbake.

bytta til expedisjons versjonen som vistnok var stabil.

sente mail til åsnes da fruen har Åsnes Horgi men var vustnok ingen kjent feil med dem. Ikke akuratt fristende og reise på lang tur med det her føleler jeg.

Jeg ville ikke reise på langtur med noen staver med skrulås. Har hatt og sett så mange som går i stykker, at jeg ikke tør stole på dem. Greit nok for en topptur/dagstur hvor man alltids får karret seg hjem, men betydelig verre om man skal over vidda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.