Gå til innhold
  • Bli medlem

Sydvang skumring - erfaringer?


Eskimona

Anbefalte innlegg

Hei!

Er helt ny på forumet, og ganske fersk på overnatting ute. Prøvde å søke meg fram til noen erfaringer om teltet sydvang skumring 3, men jeg fant ikke noen treff. Har nettopp kjøpt dette på fjellsport.no, men ikke rukket og prøvd det enda. Anmeldelsene på fjellsport.no var gode, så tenkte at dette sikkert var et greit kjøp på budsjett, men etter å ha lest flere tråder her på forumet hvor mange anbefaler å kjøpe telt fra anerkjente merker ble jeg i tvil... Noen som har erfaringer med dette teltet?  Teltet skal brukes på korte turer (1 til max 3 netter), i første omgang i bymarka i Trondheim (i skogen eller på små høyder på max 400-500 meter), etterhvert kanskje litt på fjellet også. Jeg er en godværscamper og planlegger ikke tur når det er meldt mye regn og/eller vind. Jeg skulle jo ønske jeg kunne kjøpt meg et superlight telt for å minske volum og vekt, men så mye penger å bruke på telt har jeg ikke nå. 

Noen innspill? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen til Fjellforum :-)
Teltet du har kjøpt er Fjellsports egen merkevare og disse teltmodellene kom først på markedet i år etter det jeg har sett. Det er derfor tvilsomt at så mange har rukket å få særlig erfaring ennå, men jeg ser de har kjørt svært aggressiv markedsføring på disse i sommer.
Jeg tok en  rask titt på det hos Fjellsport og til prisen ser det helt greit ut, kanskje med unntak av takhøyden som er svært lav. Nå sier du ikke noe om hvor høy du er, så du må nesten selv vurdere om dette blir et problem eller ikke. Materialkvaliteten er helt sikkert OK.

Ta med deg teltet og ta en natt eller to ute så finner du fort ut hva som fungerer og hva som kanskje ikke fungerer så godt. Neste år eller om et par år har du mer erfaring og kan kjøpe et telt som passer dine behov bedre. God tur! :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, whistler skrev:

Velkommen til Fjellforum :-)
Teltet du har kjøpt er Fjellsports egen merkevare og disse teltmodellene kom først på markedet i år etter det jeg har sett. Det er derfor tvilsomt at så mange har rukket å få særlig erfaring ennå, men jeg ser de har kjørt svært aggressiv markedsføring på disse i sommer.
Jeg tok en  rask titt på det hos Fjellsport og til prisen ser det helt greit ut, kanskje med unntak av takhøyden som er svært lav. Nå sier du ikke noe om hvor høy du er, så du må nesten selv vurdere om dette blir et problem eller ikke. Materialkvaliteten er helt sikkert OK.
:-)

Takk for det! 😁

Aha, da skjønner jeg mangelen på flere treff. Er 165 og har en samboer som er 178. I hovedsak vi som skal bruke det. Er det for lavt da, tror du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mona Lill Carlsson skrev:

Takk for det! 😁

Aha, da skjønner jeg mangelen på flere treff. Er 165 og har en samboer som er 178. I hovedsak vi som skal bruke det. Er det for lavt da, tror du?

Slå det opp, legg ut liggeunderlag og test ;-)

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Memento mori skrev:

Hvis du slår det opp inne i stua er det god kotyme her på fjellforum og legge ut et bilde av det. Vi elsker å se nye telt som blir satt opp inne!

Sette opp et tunneltelt... I stua? 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Siri Bytingsvik skrev:

Følger med her. Sydvang var mer i min prisklasse, men venter på erfaringer før jeg evt slår til. 

Kan poste hva jeg syns her på tråden etter jeg har fått prøvd det, men kan ikke love noe om når det blir 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 8.8.2018 den 17.38, Memento mori skrev:

Hvis du slår det opp inne i stua er det god kotyme her på fjellforum og legge ut et bilde av det. Vi elsker å se nye telt som blir satt opp inne!

Da er teltet testa inne i stua (ble selvfølgelig utålmodig og måtte gjøre det midt i flyttinga. Litt ekstra rot kunne jo ikke skade). Ble så som så med å få festet det, men jeg fikk da et inntrykk. Har ikke noe særlig å sammenligne med, så materialer kan jeg ikke si så mye om... Men fikk krøpet inn i det og som det ble nevnt tidligere i tråden her så var det ganske lavt. Jeg med mine 165 cm kunne ikke sitte oppreist i teltet uten å være borti taket (noe kan nok skyldes slapt telt, men det var ikke bare det vil jeg tro). Teltet pakkes dermed pent sammen igjen og jeg benytter meg av 100 dagers åpent kjøp. Satser på at jeg finner noe annet som jeg liker bedre!

DSC_0019.JPG

Endret av Eskimona
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.