Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen turtips rundt Bergen??


Braxze

Anbefalte innlegg

Hei

Eg skal til Bergen om nokre helger og lurer på om nokon har tips til 2 dagerstur i området. Blir berre ei helg så får ikkje tid til ein langtur. Vil helst kunne fiske iløpet av turen. :)

Veit at området rundt Ulriken er nedbørsfelt så der er det jo sjølvsakt ikkje lov å sette opp telt. :)

Takk på førehand 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du skal fiske (uten krav til å faktisk få fisk :))  kan jo denne korte turen være et alternativ: https://www.fjellforum.no/forums/topic/27011-hvor-har-du-vært-på-tur-i-dag/?do=findComment&comment=422967. Kan veldig enkelt utvides til å omfatte Gullfjelltoppen, høyeste i Bergen kommune.

 

Utgangspunktet fra Hausdal og innover lavt i Brekkedalen kan til og med gi en viss risiko for å få fisk, har jeg skjønt (Brekkevatnene) - men jeg vet ikke om det er krav om fiskekort der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storavatnet på Holsnøy nord for Bergen er en mulighet, der kan man komme seg bort fra sivilisasjonen siden det er relativt mange viker og "fjorder" der samt ganske lite bebyggelse. Fordel men kano el. men det skal gå fint til fots fra sørsiden, og sikkert andre sider også. 

http://www.meland.kommune.no/getfile.php/3835563.2238.wsattbcffs/Rylandsvassdraget+Rossland+skule++Kopi.pdf

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Braxze skrev:

Hei

Eg skal til Bergen om nokre helger og lurer på om nokon har tips til 2 dagerstur i området. Blir berre ei helg så får ikkje tid til ein langtur. Vil helst kunne fiske iløpet av turen. :)

Veit at området rundt Ulriken er nedbørsfelt så der er det jo sjølvsakt ikkje lov å sette opp telt. :)

Takk på førehand 

 

Har du bil tilgjengelig? Eller må det være i umiddelbar nærhet til Bergen (sentrum)? 

Gullfjellet er nevnt, men kjører du en time nord for Bergen, har ekstreme mengder turer i Stølsheimen. Enten fra Romarheimsdalen eller Matre, Modalen og Eksingedalen eller Bergsdalen og Hamlagrø. Her er det tett i tett med flotte DNT hytter om du ikke vil ha med telt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.