Gå til innhold
  • Bli medlem

Bergans PowerFrame 130L, 173cm lång?


greenfish

Anbefalte innlegg

Hej!

Behöver en ny ryggsäck då min nästa vandring hamnar vikten på runt 25-30kg. Har sett Bergans powerframe 130l anses vara perfekt men längden för ryggsäcken börjar från 175-190cm och jag är 173cm lång. Eftersom jag bor i  Sverige kan jag endast köpa ryggsäcken online och ej möjlighet att testa den i butik.

Såg att Bergans Alpinist II medium är för 165 - 185 cm långa personer. Vad är det för skillnad mellan Alpinist vs Powerframe förutom att powerfram har en ram. Är det samma kvalite? 

Klarar Alpinist II medium 30kg utan problem? Ska jag ändå försöka testa powerframe trots jag är 173cm lång? Gillar Powerframe utseende betydligt mer än Alpinist men ryggsäcken ska ändå sitta bra.

 

Tack

Endret av greenfish
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan ikke svare på noen av spørsmålene dine, men bare bidra med mine betraktninger ang. Bergans Alpinist.

Jeg har prøvd Alpinist 110L godt pakket i 3-4 timer for noen år siden, virket som en god og solid sekk. Passet meg akkurat når jeg justerte ryggen på sekken nesten så kort som det er mulig (rygglengdemåler til Gregory-sekker viste at jeg var mellom str. S og XS i deres målestokk). Jeg endte likevel opp med å kjøpe et annet merke og modell, siden magefølelsen til slutt avgjorde (Osprey Xenith 105 til fordel for Fjellräven Kajka 100). Alpinist 110L ble valgt bort grunnet høy egenvekt og et for bredt og stivt magebelte for min smak. 

Powerframe 130L har jeg ingen erfaring med. Jeg har derimot brukt Alpinist 130L på en tredagerstur, da jeg fikk låne den til prøving i forkant av at jeg selv skulle kjøpe ny stor-sekk. Alpinist 130L var ingen god match til meg og min rygg, da jeg aldri syntes jeg fikk gjort ryggen på sekken kort nok til meg.

Jeg er som deg rett i underkant av 175 cm. Men dette trenger egentlig ikke bety så veldig mye, da rygglengdene kan være vidt forskjellig fra individ til individ.

Det beste ville selvfølgelig være å prøve sekkene godt lastet før du bestemmer deg. 

Det er sikkert flere her som kan si noe om Powerframe sine egenskaper. Jeg vil anta at Alpinist 110L kan klare 30 kg, uten at jeg kan si dette sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.