Gå til innhold
  • Bli medlem
IGNORED

Amok Draumr XL + Fjøl XL + Borg tarp for de opptil 210 cm

Anbefalte innlegg

• Svar 230
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da har jeg kommet meg hjem etter en helg i skogen med denne køya. Jeg vil si at totalintrykket er bra og jeg sov godt begge nettene jeg hadde den oppe. Brukte aldri myggnettingen, bare testa at den gikk rundt hele køya. Virka på den lille tida jeg prøvde at det i hvertfall ikke var for lite myggnetting, heller litt i overkant. Men her må jeg nok ta den opp litt mere før endelig konklusjon tas.  Den biten med å spenne opp fronten og bakenden med pinne funker bra, men ser ut som det kan bli e

Prøveligger og sitter i køya nå. Er jo en veldig komfortabel plass å være. Men det tar nok litt tid før jeg blir vant til tyngdepunktsorienteringa. Har ikke tatt opp myggnettingen enda, men blir nok gjort i løpet av kvelden. Dagens og kveldens utsikt

Da er køya mottatt og satt opp for første gang. Ser ut som kvalitet på alle deler. Men litt småplukk også.  Fotboxen ser bra ut. Litt mindre utsikt med trapen oppsatt. Ikke mulig å lukk myggnettingen, noe er sydd feil.  På filmen er feste foran. Her er feste bak. Tror selve myggnettingen er sydd speilvendt, alt for mye tøy over hode og for lite til å kunne lukke over beina. Sendt e-post til de.  Tarpen dekker akkurat. 

Posted Images

1 time siden, Pettit skrev:

Hvilke farge har dere bestilt? Jag har bestilt rød, men noe usikker på den eller grønn. Så man kunne bytte farge. Noen som har sett rødfargen deres live?

Den er ikke rød, den er knall orange.... litt mørkere kanskje.

EDIT: Når jeg ser filmen igjen nå, så ble jeg faktisk veldig usikker... den ser faktisk mer rød ut? Selv om siden deres kanskje viser den orange fra normal modellen? hmmm... Jeg har uansett bestilt rød/orange. Mer synlig i felt 

Endret av tshansen
Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, tesk skrev:

Noen som vet om det er mulig å bruke den originale tarpen til XL køya?

85AFA076-74D3-49EE-A4EE-8150D325E7ED.thumb.jpeg.17f860add2814ad5c77aee13098d3dd7.jpeg

Det går sikkert, men ingen av disse tarpene er veldig store i utgangspunkt. 3x3 meter syns mange er passe. 

XL har også en annen form. Smaller inn. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da jeg er veldig usikker på hvilke farge jeg skal ha stakk jeg innom Amok i dag for en skjekk. 

Har bestilt rusty red men var litt skeptisk. Etter å ha fått sett alle 3 i virkeligheten er jeg enda mer usikker. 

Rusty red er rustrød og en skikkelig fin farge. Det samme med grønn. Den blå var i utgangspunktet helt uaktuell. Inntil jeg så den live og faktisk begynte å helle mot den. Så ble med andre ord ikke så mye klokere annet en at grønn er uaktuell for min del når det er to så fine alternativer. 

Gutta på kontoret var kule og satte opp en XL så jeg fikk prøve den. Fikk teste ca 20 min. Bare å glede seg alle som har bestilt. Virker som god kvalitet og skikkelig gjennomført. 

Og ikke minst veldig god service 😀

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 16.2.2019 den 19.45, Pettit skrev:

Hvilke farge har dere bestilt? Jag har bestilt rød, men noe usikker på den eller grønn. Så man kunne bytte farge. Noen som har sett rødfargen deres live?

Best på Insta. Blå og grønn er penest i naturen synes jeg... Og jeg er normalt ikke så veldig fan av grønne turting....

Lenke til innlegg
Del på andre sider
11 hours ago, uteturen said:

Må si jeg er ganske imponert over Amok når de får oss på dette forumet til å diskutere farger og ikke de vanlige nerdetinga. ;)

Ingen av oss har jo fått testa køya enda, så eneste vi har og diskutere er jo fargen. Vi kunne selvfølgelig diskutert at den er altfor tung til å være ei køye, men vi kjøpte jo denne siden vi vil ha det godt og behagelig i camp. Syns bare at køya nå kommer litt seint siden våren allerede er i anmarsj. Da blir denne siste måneden litt lang kjenner jeg

Lenke til innlegg
Del på andre sider
12 minutter siden, tklami skrev:

Ingen av oss har jo fått testa køya enda, så eneste vi har og diskutere er jo fargen. Vi kunne selvfølgelig diskutert at den er altfor tung til å være ei køye, men vi kjøpte jo denne siden vi vil ha det godt og behagelig i camp. Syns bare at køya nå kommer litt seint siden våren allerede er i anmarsj. Da blir denne siste måneden litt lang kjenner jeg

Jeg har testet den :) hbeeeeeeeeeelt konge

Lenke til innlegg
Del på andre sider
15 timer siden, tklami skrev:

Er det vekten som avgjør om det er en køye 😉🤔 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
6 timer siden, Lompa skrev:

Kanskje vi må ha XL-treff en gang. Samle alle lange menn og se hvilke løsninger andre har valgt på våre særegne utfordringer.

Krav for deltakelse. Over 195?

Da kunne vi stått der i våre altfor korte klær og forbannet oss over alle som er "lave" og stjeler nødutgang flysetene fra oss. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
45 minutter siden, Thulsa skrev:

Da kunne vi stått der i våre altfor korte klær og forbannet oss over alle som er "lave" og stjeler nødutgang flysetene fra oss. 

Det var akkurat sånt jeg tenkte på.

Vi kunne ganna alle de som kan kjøpe vanlige klær, hengekøyer, telt og soveposer. De som kan blinke til venstre i småbiler uten at hendelen kommer i konflikt med knærne. Vi måtte ha stort bål, for alle de lange beina ville gjort at vi ikke kan sitte så nærme. Sånne greier.. Kunne blitt gøy!

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 4 weeks later...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Lignende innhold

• Av TorbjørnJ
      Har nå en DD hammock frontline som jeg i grunn er ganske fornøyd med, men er lei av å fryse når kulda kommer snikende. Ligger med et enkelt liggeunderlag under meg (som jo forsvkyver seg i løpet av natten, men det er en annen historie) men blir fremdeles kald.
      Tenkte først å kjøpe et liggeunderlag med høyere R-verdi, dette frister litt: https://www.widforss.no/jr-gear-traverse-core-primaloft-183x51x8.9-cm
      Men ser at flere anbefaller å heller gå for underquilt. Problemet mitt er da at det er så vanskelig å sammenligne underquilt A og B. På soveposer og liggeunderlag har man standardiserte måter å teste temperatur men dette har man ikke på underquilter.
      Ser man får en relativt rimelig sak fra Dovrefjell (499,-) og DD har en som selges for 799,- men finner som sagt bare empiriske data på disse. Synes det blir litt vel mye å legge ut 2500,- for en Eno Vulcan.
      Noen forslag/tips? Vil gjerne ha noe som tilsvarere en rating på -5'C

Vurderer nesten å lage meg noe selv, enten ved å kutte opp en dyndune og sy på ekstra stoff/hemper. Eller å kjøpe en sovepose og sy på hemper. Det er jo ikke akkurat rocket science. Det er jo bare en sovepose utenpå køye, over halve kroppen(?). Men fra tidligere erfaringer, når man tenker "dette kan jo ikke være så vanskelig" om ting man aldri har gjort før - så tar man ofte feil
    • Av Strilaliv
      Junior i huset har vore så uheldig å få hol i hengekøya si. Korleis reparerer eg dette best?
      Kan eg bruka reparasjonslapp frå jervenduk? Må eg kjøpa noko anna? 

• Av Humbug
      Min ruslebror Asbjørn, hans hund Tyri, og jeg har vært på en medstrømsekspedisjon i Sølendalen. Videobevis her:
      Og to ferdige episoder av en nært forestående trilogi i fem deler her:

(Logg inn for å se skjult innhold)
    • Av Bene
      Familie på fire som ønsker turtips. Har telt og hengekøyer. Ønsker ikke å gå langt, men ha bil i nærheten og gjerne forflytte oss fra dag til dag. Ønsker utsikt (vidde, fjorder, fjell, høyder) , nærhet til vann. Bor i Vestfold, og tenker en grense på max 40 mil i omkrets. Noen som har gode og konkrete forslag?
      Mottas med takk! 
    • Av Memento mori

(Logg inn for å se skjult innhold)
       har kommet med Segl i XL til 499 inkl oppheng, må jo være en knallpris.
      Den ser ut til å være i god kvalitet, som Amok tydeligvis er. 

Samme opphenget som på de nye Draumr køyene. Enkel og rask å sette opp ingen karabiner, ulempen er at du kan glemme igjen opphenget. 

Bør muligens lage en ridgeline til den. Da blir bøyen rett hver gang. 

Testet den uten å ta av skoa, bare for å strekke ryggen. Det merkes at det er kaldt i ryggen uten isolasjon. Men den er lett. Blir nok med i sekken på dagsturer, hvor det er fint vær og det er muligheter til å strekke ryggen. 
      Det er ingen instruksjon bare masse advarsler. Litt liten pakkpose etter min smak. 
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.