Gå til innhold
  • Bli medlem

Tur i Oktober


Leif88

Anbefalte innlegg

har en ferieuke i oktober som jeg ikke har planlagt enda, sitter egentlig og vurderer femundsmarka eller børgefjell. noen som er bereist i disse partiene på den tiden av året? hvordan er vær og temp i børgefjell da?

kom gjerne med innspill :)

 

edit: dette blir vanlig telttur med fiskestang, aldri vært på noen av stedene, så drar jo mest for å se området og kose meg. er det god fiske så er det bare en bonus :)

Endret av Leif88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
På 27.7.2018 den 11.40, Leif88 skrev:

har en ferieuke i oktober som jeg ikke har planlagt enda, sitter egentlig og vurderer femundsmarka eller børgefjell. noen som er bereist i disse partiene på den tiden av året? hvordan er vær og temp i børgefjell da?

kom gjerne med innspill :)

 

edit: dette blir vanlig telttur med fiskestang, aldri vært på noen av stedene, så drar jo mest for å se området og kose meg. er det god fiske så er det bare en bonus :)

Har vært litt i Femundsmarka sommer og vinter. Når i oktober og ca hvor i Femundsmarka? Du kan nok regne med frostnetter og noe snø i oktober. I fjor var det vertfall dager med snø i oktober. Vil tro at sjansene for fisking er ganske bra. Men du kan muligens regne med at ørreten er i dårlig hold pga gytingen. Har ikke så god peiling på resten. Harren burde vel være fin. I alle bekker og elver er det fiskeforbud mellom 1 september og 15 november i femundsmarka. Med unntak av femundselva. Noen vann sør for femunden som kan fiskes harr i, i samme perioden. Børgefjell er jeg desverre ikke noe kjent i 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir første uka i oktober:) ikke helt bestemt meg for hvor jeg vil, hadde det vært i " sesong" så hadde jeg nok prøvd og gjemt meg mer i nordområda, men om det er lite folk her i oktober så er jeg åpen for forslag :) frostnetter gjør ikke noe :) og så lenge det ikke er en meter snø så skal det også gå fint :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.