Gå til innhold
  • Bli medlem

Sette teiner fra land?


derp

Anbefalte innlegg

Prøvde å google meg litt frem, men fant lite om hvorvidt det er lov eller ikke.
Grunnen til at jeg spør er at meg og en kompis var å fisket langs kysten i dag og kom over noen umerkede teiner som hang fra et tau festet til land.
Vet det er mye regler rundt type teiner og at man må merke med navn osv, men finner lite om det har noe å si om de er fra land eller båt.

Så lurer jeg på hva gjør man om man oppdager ulovlige teiner? Det var tydelig at disse ikke var lovlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Mareng

Fiskeridirektoratets sider. Der står alt.

Setter man ulovlige teiner, fisker etter hummer utenom sesong, er det ett gammelt tjuvtriks å hive en stein oppi fjæra i stedet for synlig blåse.

Taskekrabbe er så mye av, at det spiller vel strengt tatt ingen rolle om noen fisker ulovlig etter dette, sånn egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

Tidligere var det krav om minimum 25 m dybde, og det oppnår du ikke fra land. Men jeg tror den reglen er fjernet. 

 

Der vi fisker er det 50m, så absolutt mulig. Men du har rett, den reglen er fjernet.

 

Sitat

Fiskeridirektoratets sider. Der står alt.

Jeg har lest opp og ned på sidene dems, men det står ingenting spesifikt om det skal foregå fra båt eller om det er lov fra land. Derav spørsmålet mitt.

Endret av derp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mareng

Vet du at de er satt fra land, at de ikke bare har festet de i land for å unngå tyveri?

På sørlandet festet vi de alltid i land, fordi teinene ikke fikk ligge i fred...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.