Gå til innhold
  • Bli medlem

Turtips: Sogn og Fjordane, Møre og Romsdal?


Julie_G

Anbefalte innlegg

Hei! Uke 32 skal fylles, mandag til søndag, og siden vi allerde har hatt fine turer i både Rondane og Jotunheimen, ser vi oss mot vestlandet denne gangen. Turplanen er foreløpig tom, og jeg håper noen her kan komme med noen gode tips :) 

Telt pakkes med og planen er å finne fine steder å sette opp camp hvor man kan gå dagsturer fra, både toppturer og lettere dalturer (restitusjon trengs!). Burde være mulig å besøke noen forskjellige steder i løpet av en uke. Vi har bil og kjører fra Oslo/Kongsvinger. Er det noen spesielle steder det er verdt å ta turen innom? Og tips til hvor det er fint å telte (Lovatnet frister veldig for en hobbyfotograf)?

Endret av Julie_G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Molladalen, kanskje det fineste stedet i Sunnmørsalpene, Romedalen, Standalen, her har du tinder så langt øyet kan se. På andre siden av Hjørundfjorden finner du Slogen, Liadalen mot Stranda og tinder som kan ta pusten fra de fleste. En uke er ikke nok hehehe. 

https://www.google.no/search?q=molladalen&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjx1vmbh7vcAhUDhqYKHUxiDNEQ_AUICigB&biw=1680&bih=850

Endret av tshansen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lodalen er ganske full om dagen, og vanskelege tilhøver for villcamping. Litt Lofotentilstander.

Eg bur eit steinkast unna Romedalen, Molladalen, Hjørundfjorden osv (bur midt i ein av dei mange dalane i Sunnmørsalpane) og kan med tryggheit seie at til tross for stor auke i aktivitet her, så er det nok hakket fredeligare. 

Om de treng tips når de er her, så send eit pip.

På vegen til og frå kan eg anbefale å ta ei natt i Norangsdalen og ta ferga til/frå Sæbø. Tilrår også eit besøk på Trandal med øl og mat, ei veglaus lita bygd på andre sida av fjorden for Molladalen. Skyssbåt eller ferje. 

Elles er det kort kjøretur for flotte kystfjell for restitusjon, som til dømes fuglefjellet på Runde, og andre perler ved havet. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Tessatroll skrev:

Lodalen er ganske full om dagen, og vanskelege tilhøver for villcamping. Litt Lofotentilstander.

Eg bur eit steinkast unna Romedalen, Molladalen, Hjørundfjorden osv (bur midt i ein av dei mange dalane i Sunnmørsalpane) og kan med tryggheit seie at til tross for stor auke i aktivitet her, så er det nok hakket fredeligare. 

Om de treng tips når de er her, så send eit pip.

På vegen til og frå kan eg anbefale å ta ei natt i Norangsdalen og ta ferga til/frå Sæbø. Tilrår også eit besøk på Trandal med øl og mat, ei veglaus lita bygd på andre sida av fjorden for Molladalen. Skyssbåt eller ferje. 

Elles er det kort kjøretur for flotte kystfjell for restitusjon, som til dømes fuglefjellet på Runde, og andre perler ved havet. 

Mulig jeg blir å gi deg en lyd neste gang jeg skal gå over lengre tid der oppe igjen. Du sitter nok på mye bra lokalkunnskap som jeg gjerne skulle benyttet meg av :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, tshansen skrev:

Mulig jeg blir å gi deg en lyd neste gang jeg skal gå over lengre tid der oppe igjen. Du sitter nok på mye bra lokalkunnskap som jeg gjerne skulle benyttet meg av :-P

Berre å gjere :) dei som har gjort det før har i alle fall vore nøgde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.