Gå til innhold
  • Bli medlem

Hogst på Ulriken


Anbefalte innlegg

Hva syns folk som bruker byfjellene i Bergen om skogveksten rundt f.eks Ulriken? Gikk opp Isdalen i helgen og syns det er altfor masse trær der. Begrepet "fjellvandring" syns jeg nesten ikke passer før man er oppe på Vidden. :wink:

Så vidt jeg vet er skogen plantet der en gang på 50-60 tallet, noen som vet hvorfor? Er det ikke på tide med en skikkelig hogst i fjellsiden på Ulriken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

dei fleste grantre på vestlandet vart planta etter initiativ frå ein som meinte at dette ville være eit bra tiltak for å gje bønder inntekter frå skrinn jord. tanken var altså å få vestlandsbønder til å satse på tømmer,,, det viste seg dessverre :wink: at grana vaks for fort til å bli bra tømmer,,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stedene hvor nesten alt liv på skogbunnen er borte pga av granskogen skulle jeg gjerne sett trimmes litt. Men enkelte steder passer trærene fint inn i bildet synes jeg. Spesielt nede på flatene i Smalisdalen med Høkerfossen i bakgrunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.