Gå til innhold
  • Bli medlem

Telttur med barn 1,5 år


Katrine Garstad

Anbefalte innlegg

Hei alle

Første gang jeg skriver noe her:)

Vi har lyst å ta mini på 1,5 år med på en telttur i området, og lurer på hvor det er fint/praktisk å gjøre dette?

Bor i Stavanger. Er OK å kjøre litt for å komme til målet, men ikke for langt. Tenker en time maks.
Trenger ikke være en heftig fjelltur, det handler vel så mye om å bare være i naturen og la han få oppleve å sove i telt.

Ingen av oss er drevne på camping, men jeg har gode minner fra dette når jeg var liten og har lyst å videreføre dette til min sønn.

 

Tar veldig gjerne imot tips og anbefalinger:)

 

 

Katrine

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke kjent i området og har dermed ikke noen konkrete tips, men vil bare si at dette tror jeg blir kjempebra! Supert tiltak! Ut fra min erfaring fra den perioden var vel det viktigste suksesskriteriet tilgang på vann til å vasse/leke/kaste steiner i. Vi/hun kunne holde på i timer. 

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Så bra at du vil dele dine friluftsgleder fra barndommen med mini! Vi bodde et år i Stavanger, og kjørte helst til Dale for å telte.

Dalsvågen er vårt beste tips for en enkel telttur med barn som utvilsomt kommer til å skape minner for livet! Det er gratis parkering, kort å gå til Dalsvågen (bare knappe 500-1000 meter om jeg husker riktig) og flust av flate, fine teltplasser. Klyv opp på toppen av det lille fjellet for å spise frokost, bad i langgrunt vann og lek i skogen. 

Ellers er det veldig fint og enkelt å telte i område rundt bynuten i Sandnes - masse stier som går overalt her, og mange bra teltplasser! For en litt lengre tur kan jeg anbefale Dalevatn - her får dere nesten garantert være alene, og det er supergodt å komme frem etter å ha gått både bratt og (lenge) med barna :)

God tur!! 

 

Fjellfant, familiefar og småaktiv blogger.

https://www.turfamilien.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Viggoant skrev:

Og tarp! Supert til å skjerme mot solen både ved leggetid og for å unngå for tidlige morgener 😉

æh denne kom i feil tråd - jeg vet ikke hvordan jeg sletter. Men ta gjerne med en tarp, det er fint uansett det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.