Gå til innhold
  • Bli medlem

Ajungilak Iglo 3s brukbart?


Joachim V

Anbefalte innlegg

Hei

Det har blitt litt mye nytt utstyr nå og det gjenstår ett soveposedilemma på lavbudsjett.

a) Noe å berge sommeren med og kjøpe noe fett utover høsten. 

b) Kjøpe noe som kan funke tresesongs med en gang. 

Jeg er 190cm så det er ikke så helt villt mye utvalg og jeg må ha noe nå i butikk. Det jeg har funker bare ikke og gikk i søpla. 

På G Sport fant jeg en Camp active 5 til 299 som berger sommeren. 

Etter at jeg bestemte meg for den så jeg de hadde en Ajungilak Iglo 3s liggende til 999,- og jeg tror jeg går for den om det ikke er noe synspunkter.

Disse er 195cm som jeg har sjekket vil funke mens jeg på sikt nok vil ha en lenger en, det gjenstår å prøve. 

Er det stor forskjell på Iglo 3s og den nye forbedrede MTI 3?

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I utgangspunktet hadde jeg sagt kjøp deg en skikkelig 3-sesongs pose med en gang, og hvis du allerede nå tror at du på sikt vil ha en lengre en så hadde jeg kjøpt det først som sist. Nå er det vel stort sett slik at "jeg må ha en _nå_ med en gang og det er begrenset utvalg ikke akkurat pleier å gi de beste kjøpene, og det kan være litt trøblete å få det man vil ha. Når det er sagt, norske nettbutikker som Fjellsport og Hekta på tur er relativt effektive om man bestiller varer som finnes på lager. Er du i nærheten av Drammen har magasinet.no flere av de samme mammutsoveposene som g-sport til en litt penere pris. 

Forskjellen på Iglo3s og MTI 3 ser ut til å være ca. 3 grader i T-comf/T-Lim 

https://www.fjellsport.no/produkter/turutstyr/soveposer/soveposer/mammut-kompakt-mti-3-season-dark-cyan-cobalt.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, jeg er veldig enig i det men det ble desverre sånn nå med Iglo 3S. Så får jeg gjort meg opp en mening om lengde og bredde. Begge gir også en vektøkning på 500g så det er jo og noe å tenke på. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.