Gå til innhold
  • Bli medlem

Brikkerens


Gjest Turlyst

Anbefalte innlegg

Gjest Turlyst

Støvet på CCD-brikka kom svært bra fram på blender f/18. Mange sorte flekker på bildene. Støvet satt såpass at jeg brukte sensorswab og Heptan. Finnes andre rensevæsker men flere av dem gir skjolder eller belegg på brikka. Heptan-rådet fikk jeg på foto.no. Testet det på speilet hjemme - fordampet uten spor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
3 timer siden, Turlyst skrev:

Støvet på CCD-brikka kom svært bra fram på blender f/18. Mange sorte flekker på bildene. Støvet satt såpass at jeg brukte sensorswab og Heptan. Finnes andre rensevæsker men flere av dem gir skjolder eller belegg på brikka. Heptan-rådet fikk jeg på foto.no. Testet det på speilet hjemme - fordampet uten spor.

Ja, det funker gull! Har du et tips om rimelige sensor swabs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst
1 minutt siden, TomWithoutVom skrev:

Ja, det funker gull! Har du et tips om rimelige sensor swabs?

Dessverre :( Helt vanvittig at et tøystykke på plastikk skal koste så sinnsykt mye som sensorswabs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heptan er fin men ikke alltid lett få i overalt. Fin og billig IPA bruker til billakk,speil optikk osv gir ingen skjolder/holo fjerner fett osv er : 50% ispropanol eller kondensfjerner og 50% batterivann.

God mikrofiber fille eller litt lofrittpapir/ fiberlene så er rens knall.

Er dere skeptikst prøv på et møkkete speil se 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst

Det var utrolige +50 sorte prikker på bildene. Tror jeg vet hvorfor det ble så ille. Støvsuget speilrommet forsiktig før swab og rensevæske. Mulig jeg må gjenta prosedyren dersom det er noen få igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.