Gå til innhold
  • Bli medlem

Bergans Trysil 3 for 1 voksen og 2 barn?


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.
Dette er min første post på dette forumet, så ikke skyt meg om jeg ikke poster på riktig sted.

Vurderer å kjøpe et Bergans Trysil 3 fra xxl for å dra på tur med mine barn på 13år(155cm),8år(135cm) og meg selv på 176cm.
Dem har et ønske om å gå på Hardangervidda(muligens fra Halne til Rjukan) nå i sommer før skolen begynner igjen, men har bare et 6p telt og 4p telt fra vikafjell fra før som veier mer en jeg er
villig til å bære(pga sykdom). Og etter lommeboka å dømme virker dette ut som et greit telt.
Men, her kommer spørsmålet inn!  Vil dette teltet være stort nok for oss tre? Bagasje kan være å aktuelt å sette ute under tarp el.l. for plass i fortelt.

mvh
Bjarne André Tvetene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja jeg synes det høres litt lite ut. Vi var to damer (under 167), og en boxer av ikke så stor størrelse, i et slikt telt for et år siden. Bikkja mente han fikk for liten plass gitt. Er min rumpe han bruker som hodepute 😜 og siden veggene skrår ganske mye, så mister dere mye plass der også. 

Har du sjekket leieting.no og Finn.no for å se om noen kanskje kan leie ut et større telt? Dere burde jo hatt Helsport Fjellheimen SL 4p eller noe i den duren. 

Dere kan jo også fordele vekta av teltet på alle tre? 

86A7C56D-1F1E-4DA5-AD70-546D80D7A6BA.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følgende er oppgitt for Bergans Trysil:


Spesifikasjoner:
- Personer: 3
- Vekt: 3,5 kg
- Mål innertelt BxLxH: 165 x 220 x 100 cm
- Vannsøyle, bunnduk: 5000 mm
- Vannsøyle ytterduk: 3000 mm
- Soveareal: 3,1 m²

Antar det smalner noe bakover i innerteltet, max bredde (langt fremme) er 165 cm i innerteltet og muligens opp mot 40 cm smalere ved bakerste teltstang. (Finner ikke noen teltskisse på nett med målene, og da blir jeg litt skeptisk).

Du må nesten vurdere selv om dere får plass, vi er alle forskjellige mtp hvor mye plass vi trenger pr pers i telt. 😊

Her er noen med samme telt (et bilde innvendig litt ned i bloggen): 

http://stasat.blogspot.com/2015/06/?m=1

Endret av Terka
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst

Denne er på fransk, men gir et godt inntrykk av teltet. Navnet er forskjellig, men målene stemmer meget bra med Trysil 3, Trillemarka 3. Samme konstruksjon og mål 

Mulig den norske versjonen er 220 cm, men sist jeg sjekket fikk jeg opplyst 210 cm. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et sånt telt så kastet det fort opp i stuen nå da regner og torden på gang ute så fikk ikke stramt oppsett 😀 Skrår litt mot fotende. Målte 1,60 i hode ende og kan nok greie få 1,40 fotende ut fra min måling men fikk ikke strekt ut optimalt desverre.

Teltet er ok hatt mye nedbør brukt det, greie ventiler for lufting, fortelt ok kunne gjerne kortet det lengre innertelt. Hel myggnetting i dør som kan åpnes. Minus er sorte barduner har kommet noen gloser på de snublet i mørket men billig og kjapt bytte 😂

Brukt det med 2 Thermarest neoair all season long wide på 63×196×6,3 det gikk fint grei plass. Til dere 3 tror jeg det blir litt intimt ville nok satset på et 4p telt.IMG_20180718_125336.thumb.jpg.1e68dec2a0e4ea312da67e6cbb0e7271.jpg

IMG_20180718_125057.thumb.jpg.d1811e431079cca11e6409c791456ffc.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.