Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaring med Haglöfs Solid Lite II GT fjellsko?


libe87

Anbefalte innlegg

Noen som har disse? Er du fornøyd med kvaliteten på skoen, "grepet" i sålen på glatt underlag?  Er de gode å gå langt i(i ulendt terreng med endel stein)?

Link til skoen:https://www.xxl.no/haglofs-solid-lite-ii-gt-fjellsko-herre-svart/p/1091025_1_style?gclid=EAIaIQobChMI45uH0deQ3AIVCYuyCh13CwEwEAYYAiABEgIlv_D_BwE&gclsrc=aw.ds&dclid=CPThptTXkNwCFUsYGAodlT4L8w

Er på utkikk etter nye fjellstøvler, da jeg har gått ut mine Alfa walk queen. Har prøvd nye Alfa walk queen, men skoen er endret siden jeg kjøpte mine og synes ikke den nye modellen passet like godt til foten min. Er på utkikk etter en litt høy sko med ganske stiv/stabil såle og støtte, slik som de gamle alfaskoene mine :) Maks 2000 kr. Åpen for andre forslag som passer til ønsket mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke prøvd disse som ser solide ut, men andre hagløfs sko. Ville kanskje vurdert noen litt lettere som dameversjonen av disse: https://www.fjellsport.no/mammut-mercury-iii-mid-gtxr-m-graphite-taupe-14.html

Har brukt disse et par sesonger og synes de er veldig gode, samt at gtx-membranen holder lenge. 

G-sport pleier også å ha disse inne. 

Endret av RoyN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den, Solid Lite II GT, fjellsko herre, svart. Grepet er godt og skoen er veldig behagelig å ha på seg. Klemmer ved hælen, noe som hindrer foten i å glippe inne i skoen. Dra-hempen bak er med sin utforming en liten genistrek og er lett å tre fingeren inn på. Medfølgende innleggssåler holder foten stødig på plass inne i skoen. Bortsett fra at denne er en sko med gore-tex, gis den full pott herfra. (Men uten å være polstret med gore-tex, ville den heller ikke være så behagelig på foten.) Disse har holdt i to år med moderat bruk som avløser for et par Lundhags Vandra Mid og viser ikke tegn til noen svakhet annet enn at gummiforseglinga over tærne har løsna bittelittegranne her og der, men ingen fuktgjennomtrenging der. Et godt kjøp! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble til at jeg kjøpte disse og har testet dem på tur i fjellet nå(med tung sekk på ryggen), så tenkte jeg kunne skrive en vurdering av de. Veldig gode sko å gå i og god støtte. Hadde med meg to par sko og brukte disse til å gå ned igjen i veldig bratt, steinete og grusete terreng bl.a. Det var godt grep i sålen og de var gode å bruke i det steinete terrenget. De er i videste laget foran i foten for meg, så sklei litt i de dessverre, noe som resulterte i en vannblemme under stortåen. Det at jeg sklei litt, gjorde også at tåen kom borti foran, men ikke verre enn at det gikk helt greit. Slet litt med å klare å få strammet de nok, slik at de satt tett nok rundt foten. På dag to synes jeg at jeg fikk strammet de litt bedre og da sklei jeg ikke like mye. Håper derfor at ved å bruke de mer, så blir de litt mykere og dermed lettere å stramme nok. Vurderer å bytte lisser å de, da lissene er veldig glatte, slik at de sklir litt opp igjen.

 

Alt i alt; en veldig god sko, men ikke like god som de gamle Alfaskoene mine. Men føler at det var et bra kjøp og de kommer til å få være med på flere fjellturer fremover.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.