Gå til innhold
  • Bli medlem

Sovepose til dame - vesentlig forskjell?


Anbefalte innlegg

Denne er vel mest ment til damene her inne:

Samboeren fryser lett om natta på tur. Skal bytte ut en litt eldre, vanlig tresesongers fra Ajungilak (med tcomf på rundt 0), til en grei vinterpose. Tror det blir bedre. Blir noen turer over tregrensa både vår, sommer og høst ila et år.

Har titta på disse "lady"-variantene fra Helsport og andre merker. Men er det noen veldig forskjell å merke ved bruk av "lady"? Eller kan man like så godt lete blant de vanlige posene? Er jo mye bredere utvalg hvis man ser bort fra "lady", samt pris og comf-limit osv. 

Kan nevne at samboeren er drøye 170 høy og normalt bygd. Ikke voldsomt breie hofter og ikke supermal over skuldra. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dameposene er ofte litt videre over hoftene og litt smalere ved skulderpartiet enn herre/unversell posene. Noen av dem har også litt mer dun ved føttene feks, pga at damer har lettere for å fryse der. Men største fordelen jeg ser med dameposene er at du kan få en ganske kort pose for de damene som ikke er så lange, da får en mindre volum som må varmes opp noe som gjør at posen vil være lettere å få varm

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mareng

Synes noen av dameposene er mer volumiøse, noen litt for mye. Eks. warmpeace hsr litt romsling passform i manneutgaven, og ville sånn sett passet min kone bedre enn den ekstra volumiøse mammut kompak 3-seasin lady.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen rene dameposer, men kortere poser. Og for meg er det helt gull. 

Jeg er 162 cm og normalbygd. Fikk nå nylig verdens beste pose i Warmpeace Viking 600 i short-versjonen, i gave. Den er så ufattelig god den posen så jeg vil bare på tur fortiden 😂 ferien kan ikke komme fort nok.

Har også en Alta Short. Jeg trenger nødvendigvis ikke den største plassen i posen, men jeg mister mye varme rundt midtpartiet. Rumpa fryser først, og blir den kald, så tar det ikke lang tid før resten av kroppen også begynner å fryse. Og blir posen trang over rumpa, så fryser man fortere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.