Gå til innhold
  • Bli medlem

Kveldsturen


morten

Anbefalte innlegg

Har akkurat drevet på sage ved og bære inn i huset, slik at jeg ikke trenger å drive med slikt når fjellsesongen kommer for fullt.

 

Men det vart sånn en nydelig kveld i kveld at før jeg gikk inn bestemte jeg meg for å ta en tur bort på haugen vår. Haugen vår det er en liten opphøyning, ca. 15 meter fra inngangsdøra vår, og det er en riktig så fin haug.

 

Fra haugen kunne jeg skue utover Jotunfjeldenes siluett foran en lysblå til rosa himmel. Fra venstre mot høyre siluetten av Slettmarkskampen, Slettmarkshø, Torfinnstindane, Nordre Kalveholotind, Kalvehøgdi, muligens med Store Knutsholstind stikkende opp bak, resten av Kalvehøgdi og videre bort mot Rasletind. Foran der et sted kunne jeg ane Bitihorn... Slett ikke en værst haug å ha rett foran døra det.

Vis rapporten i Turkartet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det haugen bak skolen? Jeg har sett at det er noe byggeaktivitet der, de gangene jeg har kjørt forbi. Forøvrig har jeg omtrent samme utsikt fra hytta i Ranheimsbygda, men der ser jeg helt fra Vangsfjellene til Besshø (inkludert Valdresflya, faktisk), samt akkurat toppen av Skarvemellen mellom noen trær. Men så har jeg lenger vei til Skardåsen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke akkurat haugen bak skula nei, det er littgranne lenger mot Beitostølen. En haug så liten at den knapt kan ses fra veien. Den er 3-4 meter høy tenker jeg, men god nok til å gi en flott utsikt. Eneste drawback er at det er lagt ut en boligtomt midt i siktelinja mot JOtunheimen. Får håpe ikke de får solgt den :D

Ellers: Om man har 4 eller 8-9 km til Skardåsenparkeringen er vel et fett. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Anonymous

Det man skimter når man kommer ovenfor det skogpregede trønderlandskapet: :cry:

Jeg har også en liten haug utenfor døra, den er på ca. 690 m. o. "bakken", nærmere bestemt Vassfjellet i Melhus som tidligere nevnt her. Ikke akkurat Store Skagastølstind, men

når jeg først har gått 4 km og gjort unna de 600 høgdemeterne, da kan jeg nyte den vide utsikten en vakker vårdag. Nord- Trollheimen og Sylane kan lett sees, med Storsylen, Blåhø, Trollhetta og Snota som de mest framtredende. (forbehold om godt vær :oops: )

Ikke akkurat fjellheimen, men likevel, det er utrolig kjekt å ha en slik mulighet når man bor 2 mil sør for det urbane livet i Trondheim, og ikke har førarkort, for helgeturer i de "ekte" fjellheimene.

:?::?:

Hilsen friluftsentusiast fra Sør-Trøndelag

PS: Artig forum dette, bra jobba!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Heriks fremhevet denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.