Jump to content
IGNORED

Helt nybegynner på telting i naturen

vscare
 Share

Recommended Posts

Trenger ikke dyreste utstyret viktigste kommer deg i gang og ut. Kanskje et brukt telt som er ok til fin pris. Sommer og høst trenger du ikke så voldsom sovepose men greit ha en som takler ned til rundt frysepunkt hvis skal litt opp i høyden etterhvert utpå høsten. Underlag vil jeg anbefale et ok så ligger godt.

Billig telt fra Helsport som xxl selger (nordmarka serie) og Bergans Trysil hos xxl og Bergans Trillemarka hos gsport  er ok telt til overkommelig pris nye. Hvis ikke brukt på finn. Klær kommer jo ann på hvor skal men greit ha noe vind og kanskje vanntett i reserve og her i Bergen. Ull under når er surt. Bortskjemt nå med varme varer ikke evig 😁

Må du gjerne ha en gassbrenner får varmet litt mat og drikke. Sekk ville jeg ikke gått under 50l men forskjellig mening der. Jeg har en Bergans Helium 55 duger for meg lett og får med det trenger til ok pris og passer min rygg.

Start enkelt. Feks bof har tilrettelagt plasser eller feks Bergsdalen er det fint hvis du har bil. Byfjellene opp mot Gullfjell feks så lenge ikke telter i nedbørsfelt 

https://www.bergen.kommune.no/hvaskjer/tema/byfjellene/9278/article-26097

• Like 2

Annonse