Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny sovepose??


Anbefalte innlegg

Hei!

Skal kjøpe meg ny sovepose og lurer i den forbindelse hva jeg skal gå for. 

Har sett på:

marmot helium,

helsport Rago down winter( ikke på lager før 1 oktober!) 

Sea to summit tallus ts 

Noen så har kjenskap til disse? Eller andre anbefalinger? Ca ned til 5-10 minus comfort temp da jeg er en frysepinn😅

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er veldig fornøyd med min Marmot Helium - den er veldig lett, romslig, deilig å sove i (sjukt mjuk), og kan komprimeres ganske mye slik at den er enkel å putte ned i sekken. Den tørker også fort skulle den bli våt, og holder en fin komforttemperatur for meg hvertfall - men jeg er av atomkraftverk-sorten når det kommer til varmeavgiving. Den er nok litt kaldere enn andre poser med samme komforttemp. Jeg kjøpte min hovedsakelig til 3-sesongsbruk på fjellet i telt, og det har den fungert strålende til foreløpig. Kjøpt for ett par måneder siden, og brukt både i hetebølgen som var, og ned til rundt 2-3 grader i drittvær.

Hovedfordelen med den er definitvt vekta og pakkstørrelsen.

Komforttemperaturen på min (Long-versjon) er oppgitt til -1, og limit til -4.8. Skal du har noe ned til 5-10 blå vil den med andre ord være i det kaldeste laget. Mulig det finnes en annen versjon som tåler mer kulde.

Har ikke noen erfaring med de andre posene du nevner, men vurderer selv en av Helsport Rago-variantene til vinterbruk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.