Gå til innhold
  • Bli medlem

Gnagsår på storetå


zyrpe

Anbefalte innlegg

Annonse

Har ikke hatt problemet, med mine M77 støvler opp i mellom årene. Men jeg "går dem inn" på gamlemåten - vått lær og tørke på beina. Og så bruker jeg alltid 2 forskjellge sokker i mine fjellstøver. Tynn og "glatt" innest, som må sitte godt. Og en type raggsokk utenpå (må også sitte bra på foten, så det ikke blir noe brett), for å fylle ut og oppta mulig gnaging.

Virker som det en en brett på støvlen, som gnager på stortåa. Kanskje en større støvel (som er inngått på gamlemåten) og fylle ut med passe tykkelse på sokker løser dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevd tilsvarende på andre støvler, hvor overlæret ved en feil (mandagsstøvler) bukker inn-over istedet for å "folde".

La en liten bit avklippet liggeunderlag over storetåen mellom innersokk og yttersokk. Avhielper problemet.

Elgen 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt sko, jeg fikk gnagsår av mine selv etter ett år i førstegangstjeneste. Har nå gått 1100km på 65 dager (npl) i skikkelige sko, uten særlige problemer. 

Er på mitt 5 Alfa walk king par, super fornøyd. Finn noe som passer deg, noe m77 tydeligvis ikke gjør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Her beklager å ikke ha takket for tilbakemelding. Skal prøve liggeunderlag trikset. Men har nå også begynt å gå inn et nytt par. Har jobbet i forsvaret i 10 år, og aldri opplevd dette før jeg ble sivilist  :) Så har noen mil i denne typen fottøy fra før. 

Har lest forskjellig om å gå inn skoene våte. På GSV gjorde jeg den erfaringen at SIFRA gjorde læret veldig mykt. Har også begynt å blir nøye med tørking. Lær skal vel ikke ha temperatur over 50 grader?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.