Gå til innhold
  • Bli medlem

Ultimat moro


Gjest Turlyst

Anbefalte innlegg

Gjest Turlyst

Det hadde vært moro å tatt turen til Valdresflya med fem ulike telt på noen vindfulle dager. Har prøvd en av kandidatene, men ikke de andre jeg tenker på. Tanken bak er å teste dem under like forhold, helst med vinden forfra og fra siden. Jeg har hørt endel om både styrker og svakheter, også svakheter som ikke er omtalt her på forumet. Tanken var å billedgjøre og videofilme seansen. Kun vise resultatet med bilder og videosnutter, så får forumet diskutere og konkludere. SL og UL mot hverandre og de tre andre mot hverandre. Salewa er litt UL og litt ikke UL gjennom sin 20D duk, men solide konstruksjon.

Følgende kandidater er ønsket:

  • Exped Orion Extreme ll
  • Helsport Reinsfjell Pro 2
  • Salewa Sierra Leone Pro ll/lll
  • Helsport Reinsfjell Superlight 2
  • Exped Orion UL 2

Bare en tanke da jeg kun eier to av teltene, men det hadde vært interessant å se hvordan de oppførte seg under samme vindforhold, i samme test. Må være bra med vind, gjerne vindvær som man fort kan oppleve på høyfjellet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
15 minutter siden, Turlyst skrev:

Det hadde vært moro å tatt turen til Valdresflya med fem ulike telt på noen vindfulle dager. Har prøvd en av kandidatene, men ikke de andre jeg tenker på. Tanken bak er å teste dem under like forhold, helst med vinden forfra og fra siden. Jeg har hørt endel om både styrker og svakheter, også svakheter som ikke er omtalt her på forumet. Tanken var å billedgjøre og videofilme seansen. Kun vise resultatet med bilder og videosnutter, så får forumet diskutere og konkludere. SL og UL mot hverandre og de tre andre mot hverandre. Salewa er litt UL og litt ikke UL gjennom sin 20D duk, men solide konstruksjon.

Følgende kandidater er ønsket:

  • Exped Orion Extreme ll
  • Helsport Reinsfjell Pro 2
  • Salewa Sierra Leone Pro ll/lll
  • Helsport Reinsfjell Superlight 2
  • Exped Orion UL 2

Bare en tanke da jeg kun eier to av teltene, men det hadde vært interessant å se hvordan de oppførte seg under samme vindforhold, i samme test. Må være bra med vind, gjerne vindvær som man fort kan oppleve på høyfjellet. 

 

 

Du kan jo høre med HElsport og Exped om de vil låne deg et telt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst
3 minutter siden, Sovjetunionen skrev:

Du kan jo høre med HElsport og Exped om de vil låne deg et telt? 

Godt forslag👍 Vet ikke om de låner ut til en amatør. De vil kanskje stille krav til hvordan resultatet skal brukes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok de knapt låner ut telt til test i blader så er nok en smule optimistisk å håpe på at de låner ut telt for at noen synes det
hadde vært kult å teste for egen del ja :)
2 voksne menn jeg kjenner gikk fra Bergen til Langesund for 3 år siden og samlet inn penger til kreftsaken.
Aclima sponset de med mye forskjellige klær til turen men når de kontaktet Helsport og spurte om å få
lånt ett lett 2-mans telt så var svaret nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst
9 minutter siden, tubbs skrev:

Tror nok de knapt låner ut telt til test i blader så er nok en smule optimistisk å håpe på at de låner ut telt for at noen synes det
hadde vært kult å teste for egen del ja :)
2 voksne menn jeg kjenner gikk fra Bergen til Langesund for 3 år siden og samlet inn penger til kreftsaken.
Aclima sponset de med mye forskjellige klær til turen men når de kontaktet Helsport og spurte om å få
lånt ett lett 2-mans telt så var svaret nei!

En test under like forhold, i en reell brukssituasjon vil vise forskjeller mellom dem. Det er konkurrerende merker, som kanskje ikke ønsker en slik sammenlikning. Det hadde vært et spennende forsøk som hadde krevd grundige forarbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle de teltene har vi helt sikkert her på forumet. Du får invitere på "Vindtreff", så blir det test av telt, og folk får øvd seg på å sette opp teltet i vind. 😊

Et eventuelt treff må antagelig tas på gavekort varsel ut fra værmeldinga 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst
5 timer siden, Memento mori skrev:

Været bør vel ha navn for å få gode forhold? Alt står i bris, og helst et sted med litt kastevinder fra begge sider. 

Et hvert vindtreff må ha 14 m/s til 27 m/s, gjerne kastevinder. Meningen er ikke å ødelegge teltene, men gi dem pusteproblemer💨

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.