REs 4 112 Skrevet Juli 1, 2018 (endret) For en tid siden benyttet min eldste sønn en hver passende anledning til å beklage seg over at sykkelsetet hans ikke var særlig bra, og siden jeg aldri klaret å prioritere min tid på en slik måte at jeg fikk kjøpt et nytt, så lot jeg han få det som stod på min noe tilårskomne hybrid. Min gamle hybrid ble så utstyrt med et sete jeg av en eller annen grunn hadde liggende blant en haug med gamle, men sikkert brukbare sykkeldeler. problemet løst. Nå har dette setet som min sønn fikk, og som han ble veldig godt fornøyd med, blitt så utslitt at det var på tide å skifte det ut. Det fungerte fremdeles greit, men det var bare et spørsmål om tid før det ikke lenger gjorde det. - Ok, hva slags sete vil du da ha? - Et helt likt selvfølgelig. Og som den gode far jeg er, logget jeg inn på internettet for å finne et nytt. Jeg visste hvilket merke det var, og så bar det bare å gogle. Men Google kunne snart fortelle at et slikt sete ikke var noen vanlig handelsvare noe sted i verden, men etter å ha både tryglet, lokket, bedt og truet, så dukket det plutselig opp et sete i en nettbutikk i Hellas. Det skulle senere vise seg at dette var en vanlig sykkelbutikk et sted i Hellas, BikeCenter - Αφοί Βοσνίδη, og litt videre undersøkelser skulle også vise at den også var å finne på Facebook. Skjult lenke - logg inn for å se den Jeg tok sjansen og bestilte et nytt sete, men fant ingen vanlig måte å betale for dette på. Da var det bare å sende en mail med spørsmål om hvilke betalingsordning han hadde, og det skulle videre vise seg at eneste måte å betale på var over innehaverens PayPal konto. Ok, ingen problem, penger ble overført via PayPal til oppgitt adresse. I mellomtiden mottok jeg en mail som fortalte at dette setet dessverre ikke var i hans butikk, men at det ville bli sendt til ham fra hans leverandør. Så, noen dager senere en ny mail med beskjed om at nå hadde han fått setet og ville sende det til meg. Samtidig fikk jeg en mail fra PayPal om at betalingen var avvist på grunn av ukjent adresse. Nå ville det være normalt at en del røde varsellamper hadde begynt å lyse, men fremdeles like oppsatt på å få tak i dette setet sendte jeg en ny mail og informerte om at betalingen var avvist. Siden jeg nå begynte å ane konturene av en situasjon hvor penger kunne gå ut, men også uten at det kom noe sete, så ble jeg ganske overrasket over svaret. Beskjeden var at setet var sendt og at han beklaget feil adresse for hans PayPal konto. Ny adresse var vedlagt og beskjeden var at han satte stor pris på at jeg hadde stolt på ham og forsøkt å sende penger før varen var mottatt og at jeg kunne forsøke igjen med den nye adressen. Men hvis jeg ikke var interessert i å prøve på ny så måtte jeg ha lykke til med nytt sete uansett. Penger ble sendt og denne gangen gikk betalingen igjennom ute problemer. Setet kom i posten og prisen ble ca. halvparten av det jeg hadde betalt for det gamle setet i en lokal sykkelbutikk for over 10 år siden. I dag ble setet montert og det var visst på tide. Og her er det bare en ting å si: Hurra for Internett! Endret Juli 1, 2018 av REs 11 Zabel, Prebb, RuneH og 8 andre reagerte på dette Siter Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider