Gå til innhold
  • Bli medlem

Med bikkjer og pulk etter Røye.


Jona

Anbefalte innlegg

Vi var to som var ute i fjellet ei uke i vinter. tidlig i Mars. Vi hadde med bikkjer til å dra pulk, og telt,primus osv.. kjempefint opplegg ! Vi gjekk fra Billingen og inn gjennom Tordalen. Og inn til Storevatnent (Om eg ikkje huske feil) . Turen var kjempefin, Einaste problemet var att vi fekk ingen fisk !

Vi vurderer en lignende tur nå til vinteren. Men da vil vi gjærne fiske en plass der det faktisk er en reel sjangse for å få fisk.

Kriteriene er :

1.) Det må være lett å ferdes der med pulk. Bratte fjellsider og tett skog egner seg dårlig.

2.) Det må være mulig å få fisk (RøyrRøye/Ørret)) av brukbar størelse.

3.) Langt i fra folk. ("Villmark")

4.) Sør for Trondheim.

Håper på mange gode råd.

Mvh Jona.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne er ikke mitt spesialfelt, men dere kan jo vurdere nordlige delen av Setesdalsheiene. Det er bra fisk i Øvre Væringsvatn, Skyvatn og vannene innforbi Sloaros. Bettet vinterstid vet jeg INGENTING om. Med utgangspunkt på Hovden er det lett å komme seg inn på heia, med preparert løype, evt heis opp til 1200 m.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha!

Dette må vi sjekke opp nærmere. Det er først og fremst Røya som er mulig å få has på om vintern etter det eg har skjønt. Ørreten er lite akktiv under isen på den tida av året, Og man må etter det eg har ærfart, nærmest treffe den i hodet få å få den til å ta.

Vi er derfor ute etter Gode røye vatn. I terreng der det er lett å ferdes med pulk.

Flere tips tas i mot med takk :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.