Gå til innhold
  • Bli medlem

I disse bålforbudtider


CarlHenrik

Anbefalte innlegg

Hei

Har et vennepar som spurte meg om et meget dagsaktuelt spørsmål som jeg ikke har noe godt svar på. Da er det selvfølgelig helt naturlig å henvende seg videre til flere kloke hoder. 

Hvordan varmer dere opp mat i disse bål/ildforbud-tider som har tredd i kraft nå over store deler av (øst)landet.? 

Og hva ville dere eventuelt tatt med av mat til en koselig utflukt i skogen?

Håper på mange gode svar 😃

Carl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
14 minutter siden, Gittiamo skrev:

Taco. Stek opp kjøttdeig på forhånd. Resten er jo kaldt uansett. 

To damer vi var på tur med for litt siden hadde kjøpt noen ferske tacolefser - de var ekstra gode og trengte ingen oppvarming så anbefaltes visst veldig på tur.

Couscous blir akkurat like godt med kaldtvann som med varmt. Og gode thermoser holder vannet varmt lenge nok - men veier jo litt. Spekemat og annet som ikke trenger å varmes, ferdiggrillet kylling og de boksene med ulike salater på butikken (byggrynssalat osv - veier jo også litt..)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Elisabethsk skrev:

To damer vi var på tur med for litt siden hadde kjøpt noen ferske tacolefser - de var ekstra gode og trengte ingen oppvarming så anbefaltes visst veldig på tur.

Couscous blir akkurat like godt med kaldtvann som med varmt. Og gode thermoser holder vannet varmt lenge nok - men veier jo litt. Spekemat og annet som ikke trenger å varmes, ferdiggrillet kylling og de boksene med ulike salater på butikken (byggrynssalat osv - veier jo også litt..)

Jeg har ofte brukt tacolefser kaldt som mat i farta. Bare fylt med ferdig salat og dressing. Da har jeg ikke trengt noe bestikk eller noe heller. Bare ett eller annet for å åpne salatposen med. 

Men couscous var en god ide. Høres veldig godt ut. 

I fjor sommer spiste jeg mye kald bulgursalat med hummus også. Veldig enkelt og kjapt.  Kan bare fylle på med sånn kyllingskinkeboks også.  Den holder seg jo i all evighet selv om den er lunka. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest kritiske med varmeforbud er kaffe. Jeg har vært på to overnattingsturer under «forbudstiden». Da forvarmet den beste termosen min med kokende vann og fylte den til randen med kaffe. Det holder over natta slik at morgenkaffen er ok. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Gittiamo skrev:

Jeg har ofte brukt tacolefser kaldt som mat i farta. Bare fylt med ferdig salat og dressing. Da har jeg ikke trengt noe bestikk eller noe heller. Bare ett eller annet for å åpne salatposen med. 

Men couscous var en god ide. Høres veldig godt ut. 

I fjor sommer spiste jeg mye kald bulgursalat med hummus også. Veldig enkelt og kjapt.  Kan bare fylle på med sånn kyllingskinkeboks også.  Den holder seg jo i all evighet selv om den er lunka. 

 

 

shit1.jpg

  • Liker 3
  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.