Gå til innhold
  • Bli medlem

Nytt zpacks telt ⛺️Plexamid👍


Memento mori

Anbefalte innlegg

Annonse
26 minutter siden, ost skrev:

Tro kopi av Six Moons design Lunar Solo bare i DCF og minst dobbel pris.

Så spørs det om Six Moons designs var først ute da...

En "liten" designforskjell for øvrig: ZPacks har stenger i toppen for å øke den innvendige høyden i bredden (hvis du skjønner hva jeg mener :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Thomas E skrev:

Så spørs det om Six Moons designs var først ute da...

En "liten" designforskjell for øvrig: ZPacks har stenger i toppen for å øke den innvendige høyden i bredden (hvis du skjønner hva jeg mener :P)

Høna -egget - høna osv...

Morsom ide med stenger i toppen. Kunne vært interessant å sett hvordan de er utformet. Kan det være fare for slitasje når duken strammes over stengene (hvis DU skjønner hva jeg mener)? Ser ellers at det ikke er glidelås eller borrelås på døra, kun hempe halvveis ned og nederst. Bitte litt ømfintlig for vær?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, ost skrev:

Kan det være fare for slitasje når duken strammes over stengene (hvis DU skjønner hva jeg mener)?

Min beste gjetning er at det ikke er det punktet som er mest utsatt for slitasje.

13 minutter siden, ost skrev:

Ser ellers at det ikke er glidelås eller borrelås på døra, kun hempe halvveis ned og nederst. Bitte litt ømfintlig for vær?

Er vel en relativt utprøvd løsning på de andre Zpacks-teltene om du er nysgjerrig. Jeg er ikke fan av den selv, men det er mer pga plunderet det er å åpne/lukke fra utsiden. Småpirk, men sånn har det blitt etterhvert når jeg ser på telt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mareng
3 timer siden, Memento mori skrev:
Billig også med sine 549 USD før mva og frakt. 

Billig er vel relativt. Koster frakten 50 dollar blir prisen 6500kr med frakt moms og gebyr. Og det er alt annet enn billig i min verden, faktisk steindyrt.

(Unna, solou, Abisko Lite 1 er også steindyre solotelt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, ost skrev:

Ser ellers at det ikke er glidelås eller borrelås på døra, kun hempe halvveis ned og nederst. Bitte litt ømfintlig for vær?

Løsningen ser i utgangspunkt veldig enkel ut, og jeg var skeptisk selv. Men i og med at de taper på feste på midten og det er mye overlapp funker det bra. Men du må sette zpacks merkene opp mot vinden. 

3 timer siden, Thomas E skrev:

Jeg er ikke fan av den selv, men det er mer pga plunderet det er å åpne/lukke fra utsiden. 

Er det Duplex du har? Jeg bruker å ta midtfeste først, så stramme nederst. Hvordan gjør du det siden du syns det er klundrete?

1 time siden, Mareng skrev:

Billig er vel relativt.

Hadde først skrevet grisebillig, men da hadde alle skjønt at det var ironi😱 Ja zpacks er dyrt, men utrolig bra. Har sekk, telt, tarp og div pakkposer fra de. Ryddige også ved reklamasjon. Tør ikke tenke på hva prisen ville blitt om det hadde gått gjennom flere ledd. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mareng skrev:

Billig er vel relativt. Koster frakten 50 dollar blir prisen 6500kr med frakt moms og gebyr. Og det er alt annet enn billig i min verden, faktisk steindyrt.

(Unna, solou, Abisko Lite 1 er også steindyre solotelt)

Tips til rimelige solotelt da, som tåler litt finnmarks år?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Memento mori skrev:

Er det Duplex du har? Jeg bruker å ta midtfeste først, så stramme nederst. Hvordan gjør du det siden du syns det er klundrete?

Jeg har ikke noen av de. Kun prøvd. Det er som sagt flisespikkeri. Foretrekker jo egentlig minimalt med glidelåser i yttertelt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Turlyst
21 minutter siden, Memento mori skrev:

De har lagt med en liten filmsnutt også. Ser utrolig bra ut 420 gram frister. Noe for @Turlyst som vil slanke sekken?

Skal se på det på bussen i morgen. 

Pakker og stiller inn sekk, kaster ut enda et par ting. Jaggu ikke lett å strebe mot lettpakker. Går som svetten siler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
1 time siden, Memento mori skrev:

Noen her inne som vurdere dette teltet? 

Synes Tarptent Aeon Li har marginalt bedre løsninger hvis jeg skulle gått for et slik telt(liker løsningen med små stenger for brattere endevegger). Selv er jeg (dessverre) fortsatt litt (kanskje irrasjonelt) avhengig av 2 innganger og 2 vestibyler, så jeg holder meg til Tarptent Notch Li enn så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.