Gå til innhold
  • Bli medlem

Klymit Inertia X-Frame Recon liggeunderlag


Terka

Anbefalte innlegg

Annonse
4 minutes ago, Mareng said:

Snakker om at luft isolerer...

Vel...kongens nye klær? 😄

 Antar vekt og pakkevolum er nøkkelord her, i tillegg til sovekomfort.

Jeg solgte selv et Thermarest Xlite (Regular= 340g) som jeg syntes ble for kald selv på enkelte fjellturer ila sommeren. Med Thermarest Xtherm (Regular =  430g) som også "kun" er luft så er jeg varm godt ned på minusgradene.

Inertia X Frame Recon veier forøvrig 292g. (De har også lettere varianter)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her snakker vi minimalistisk ja.. Skal denne gi nok isolasjon må den nok kombineres med et lett skumunderlag. Sammen med et Mammut Alpinemat UL blir det jo en lett kombo som kanskje kan funke bra? Har ikke helt trua på forslaget dems om å plassere det inni soveposen.. ;-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke turt(eller særlig lyst) å prøve. Jeg vrir meg masse i søvne, og dette vil vel kun funke for folk som sover rolig og på ryggen.

Men det er en morsom ide da :P Lufthullene fylles vel av soveposen(?), da de er plassert i områder man ikke hviler hardt ned på, hvis dere skjønner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke at det har noe å si, men kjenner jeg blir litt uvel av navnet - Klymit Inertia. Høres ut som noe kun en heftig runde Azitromax kan kurere.

Utenom det så må jeg si at ikke er fan av å ha svære store hull i liggeunderlaget mitt. Så er skeptisk til den saken der.. Men den kan jo vise seg å være en positiv overraskelse, men det får noen andre finne ut av :)

  • Hehe 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, ViktorS skrev:

Ser sært ut...

Tips til underlag som skal brukes sommertid, minimum lengde 180, bredde 60 cm, som tar lite plass i sekken og ikke koster all verdens?:)

Exped Synmat Hyperlite LW er min favoritt. Pakkvolum som en brusflaske, 450 gram og (nesten) like komfortabelt som Downmat 7LW. Koster jo litt, så det spørs hva du legger i allverdens ;-)

 

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Tor-Erik-L-77 skrev:

Litt for ekstremt for min del 😅 Men ser at klymit også har en annen type som er mer fristende. Så raskt at den har endel bruker erfaringer som er positive og kan brukes for sidesovere også...

https://www.klymit.com/inertia-ozone-ultralight-sleeping-pad.html

D84FF7AF-8863-45C6-A1F6-FC50FEBAEA4B.thumb.png.3ecbab3efc0c4d8779c75b85fcc4e01d.png

Her foreslår jeg du melder deg som prøvekanin, Larsen ;-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lenge lurt på hvorfor noen kjøper nye bukser med hull i. Skjønner det nå, det er for å få ned vekta. De er "lett pakkere" med andre ord.  Btw, synd at begrepet "airbag" er i bruk, ellers kunne Bergans ha gjort det stort i dette markedssegmentet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.